-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Tredje strake seier for Tänak
Ott Tänak tok sin tredje strake seier da han vant helgens VM-runde i Tyrkia. Nå er VM-striden mer åpen enn den har vært på årevis. Blant de norske var det Henning Solberg som sto for den mest imponerende prestasjonen.

Dette skulle egentlig vært Andreas Mikkelsens rally. Etter ti etapper ledet han sammendraget med en margin på over halvminuttet.
Men så startet de tekniske problemene nok en gang. En ødelagt drivaksel medførte at han måtte kjøre de neste etappene med bakhjulsdrift. Andreas, som endelige kjørte for seier, var selvsagt ekstremt skuffet over igjen å få løpet ødelagt på grunn av tekniske feil.
Lørdag kveld hadde det norske rallyesset ramlet til femteplass i sammendraget – en posisjon han klarte å beholde gjennom resten av løpet.
– Det er mye positivt å ta med seg herfra, vi har vært med helt i toppen og ledet løpet med nesten 40 sekunder før vi fikk problemer. Det var jo selvfølgelig veldig surt, men jeg drar uansett herfra med en god følelse, sier Andreas Mikkelsen.
– Planen nå er å komme til Wales og prøve å ta den seieren som jeg følte glapp her. God-følelsen er det viktigste å ta med seg herfra!
Rally Tyrkia dreide seg i stor grad om å få bilene til å holde på de ekstremt røffe veiene, og en rekke førere fikk rallyet ødelagt på grunn av tekniske problemer – av dem VM-lende Thierry Neuville og Sebastien Ogier samt Mads Østberg som også kjørte bra så lenge bilen holdt.
Det virket som Toyota hadde bygget bilene mer solid enn konkurrentene, for Ott Tänak kjempet til slutt kun med teamkollega Jari-Matti Latvala om seieren. 13,1 sekund skilte de to ved målgang, og da hadde Latvala fått beskjed om å roe seg ned og ikke utfordre Tänak.
Tredjeplassen gikk til Hyundai-fører Hayden Paddon mens Fords Teemu Suninen ble nummer fire, plassen foran Andreas Mikkelsen.
Henning Solberg gjorde et innhopp i dette løpet i en Skoda Fabia R5 – samme type bil som leder WRC-klassen. Og Henning har virkelig imponert i helgen. Han slo Skodas rutinerte fabrikkfører Jan Kopecky med nesten fem minutter!
I VM-sammendraget er det meget tett i toppen når tre VM-runder gjenstår. Thierry Neuville leder fortsatt med 177 poeng, men Tänaks hat-trick har ført ham opp til andreplass med 164 poeng – 10 mer enn regjerende verdensmester Sebatien Ogier. Andreas Mikkelsen ligger på femteplass med 75 poeng.
I konstruktør-VM har Toyota nå tatt føringen med 284 poeng – fem mer enn Hyundai og 40 poeng foran M-Sport Ford, så også her er det helt åpent i kampen om tittelen.
Neste VM-runde nå er Wales Rally GB som kjøres første helgen i oktober.