-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Mondeo hybrid klar for Norge
I dag er Ford Mondeo stasjonsvogn vist offentlig på bilutstillingen i Brüssel. Den er snart på plass hos norske forhandlere.
Det er første gang Mondeo stasjonsvogn kommer som hybrid, og de norske Ford-forhandlerne er selvsagt entusiastiske.
– Kombinasjonen av stasjonsvogn, drivstoffbesparende hybridteknologi, 187 hk og automatgir gjør denne nye utgaven til et perfekt valg for mange norske kunder. Dette er en vinnerkombinasjon vi har stor tro på, sier administrerende direktør i Ford Motor Norge, Per Gunnar Berg.
Nye Ford Mondeo Hybrid stasjonsvogn i den godt utstyrte versjonen Titanium får du fra 447.000 kroner. De første bilene er forventet til Norge allerede i mars.
Nye Mondeo Hybrid kombinerer en spesialutviklet 2.0-liters bensinmotor med en elektrisk motor som drives av et litium-ion-batteri. Samlet effekt er 187 hk.
Det resirkulerbare litium-ion batteriet på 1,4 kWh er plassert under det flate gulvet i bagasjerommet og blir blant annet ladet opp ved hjelp av bilens bremseenergi.
Systemet fanger opptil 90 % av denne energien. Bilen er også utstyrt med en optimalisert eCVT automatgirkasse som ytterligere reduserer drivstofforbruket.
Til sammen gir dette et forventet CO2-utslipp på 101 g/km og et gjennomsnittlig drivstofforbruk på 0,44 l/mil for Mondeo Hybrid Titanium stasjonsvogn.
Andre teknologier som hjelper sjåføren til å redusere drivstofforbruket, uten at det går på bekostning av komforten, er:
- En smart kjørecomputer som overvåker drivstoff- og energibruk med funksjoner som blant annet oppmuntrer til mer gradvis bremsing for å sende mest mulig energi tilbake til batteriet.
- Både styring, klimaanlegg, motorkjøling og flere andre systemer er drevet av elektrisitet. Dette reduserer belastningen på motoren betraktelig.
- Et spesialutviklet system bruker varmen fra eksosen og bidrar til at kupeen blir raskere varm.
Nye Mondeo Hybrid stasjonsvogn har 403 liter bagasjeplass under bagasjeromstrekket, mot 500 liter i den vanlige utgaven. Slås baksetene ned er det plass til hele 1508 liter (1605 l) med bagasje på det flate gulvet. Det er også ekstra plass under gulvet.
Nye Mondeo Hybrid stasjonsvogn er i tillegg til Titanium tilgjengelig i en eksklusiv og svært godt utstyrt Vignale-versjon.