-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Nye bilder av Baja-SUV
At Scuderia Cameron Glickenhaus mener alvor med sine prosjekter hersker det liten tvil om. Nå viser han nye bilder av bilen som skal på markedet i 2020.
Det er racing- og sportsbilene Scuderia Cameron Glickenhaus er mest kjent for, men for noen uker siden avslørte vi at den amerikanske eksentrikeren også går med planer om å bygge en stor SUV med utgangspunkt i Baja 1000-racet.
Bilen heter Scuderia Cameron Boot, oppkalt som den er etter den originale Baja Boot, kjørt av Steve McQueen i det legendariske racet på slutten av 60-tallet. Originalen er bare ett av mange klenodier i Glickenhaus sin private bilsamling.
Boot skal lages i både to- og firedørs utgaver, og de første bildene av den med fire dører dukket opp på Facebook-sidene til Glickenhaus forrige uke, samtidig som prisen ble offentliggjort – 287.500 dollar skal den koste.
Den skal bygges i 20 eksemplarer i løpet av 2020 som 2021-modell, og da meldingen gikk ut ble vi fortalt at 17 av de 20 var ledige for salg. Jeg tviler sterkt på at det fortsatt er tilfelle.
Bilen får en solid kraftpakke hentet fra Chevrolet Corvette Z06 – en 6,2-liters kompressormatet V8 med 650 hestekrefter.
Glickenhaus fremhever seteplasseringen som velegnet for de som har lett for å bli bilsyke – forsetene er nemlig trukket mot sentrum mens de to separate baksetene er trukket ut til sidene slik at man slipper å se rett inn i seteryggen foran seg.
Men før firedørs utgaven ser dagens lys skal Glickenhaus bygge fem todørere. Alle er gatelovlige, men den ene er i tillegg klar for racing, og selvsagt er alle solgt før de bygges til en prislapp på $258.000 per stykk.
Racing-utgaven har en mildere V8 med «bare» 460 hester, for motoren som skal i gatebilene ville rett og slett bli for brutal for deltagelse i Baja 1000 er forklaringen. Todørsutgavene har ikke bakseter.
Når utgaven med fire dører kommer på markedet kan kundene velge mellom begge varianter, men Glickenhaus anbefaler dem som skal kjøre ørkenrace å velge todørsutgaven.
Cameron Glickenhaus har tidligere uttalt at han ser for seg å selge rundt ti Boot i året, men at etterspørselen på sikt kan bli vesentlig større. Han kan også tilby Level 6 pansring, som motstår angrep fra M16 / Kalashnikov mot et pristillegg på 166.750 dollar.