-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Opel Grandland X Hybrid4: Ladbar 300-hester med 4x4
Opel fortsetter sin strategi mot elektrifisering av alle modeller når de mot slutten av året lanserer Grandland X Hybrid4.
Med 300 hestekrefter og firehjulsdrift, blir Grandland X Hybrid4 den nye toppmodellen blant SUV-ene fra Opel.
Med et teoretisk forbruk på 0,22 liter per mil og et CO2-utslipp på 49 gram er den, sammen med introduksjonen av en ny helelektrisk Opel Corsa, et viktig bidrag til å tilfredsstille fremtidens utslippsmål, skriver importøren i en melding
To elmotorer
Grandland X Hybrid4 er utstyrt med en 200-hesters 1,6-liters bensinturbo og to elmotorer på 80 kW (109 hestekrefter) hver. På forakselen er elmotoren koblet samme med en åttetrinns girkasse. Den andre elmotoren er sammen med inverter og differensial integrert i bakakselen, og sørger for at kreftene fordeles til de hjulene som har best grep.
En elektrisk rekkevidde på 50 kilometer, målt etter WLTP, vil bidra til at kundene kan kjøre en stor andel av sine turer helt utslippsfritt.
- Når vi nå introduserer Grandland X som ladbar hybrid, vil den være helt perfekt for det norske bilmarkedet, sier Johnny Danielsen, merkesjef for Opel hos Bertel O. Steen.
Kjør med én pedal
Føreren kan velge mellom fire kjøreprogram: Elektrisk, Hybrid, AWD eller Sport.
I tillegg til lading fra vanlig stikkontakt, vil Grandland X Hybrid4 også støtte hurtiglading. Med en vegglader hjemme på 7,4 kW, tar det rundt en time og 50 minutter og fullade batteriet.
For å optimalisere forbruket, gir Opel Grandland Hybrid4 føreren mulighet til å øke nivået for regenerering. I praksis vil momentet i elmotoren sørge for å bremse bilen så mye i køkjøring, at den i praksis kan kjøres med en pedal.