-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
SeaLion
Hva dere antakelig ikke har vært klar over, dere som har vært med oss, er at den tegningen dere har trykket på for å komme inn til dagens kitcar egentlig viser dagens kitcar.
Svein Lode har vi hatt kontakt med siden. Han ble utdannet industri-designer og har gjort mye rart, men aldri droppet bildrømmen. Han var en av våre fremste propagandister for Fiats X 1/9 og kjørte lenge Sørlandsavdelingen av Norsk Sportsvogn Klubb. Og var en av de ivrigste tilhengerne av Rotta, vår egen trehjuling – en Triking forøvrig, som du møtte her. Han og jeg har vel utvekslet ideer for trehjulinger forholdsvis kontinuerlig i 15 år nå.
Nå arbeider han i Trondheim, hos noe som heter FEM design som blant annet har gjort så forskjellige ting som barnestol fra HTS, billettvalidator for Flytoget og minibarer for hoteller. På det kontoret finner man også en sivilingeniør og en arkitekt, som begge har det til felles med Lode at de er bilvrak. Ikke underlig at de i ledige stunder sysler med bildrømmer.
Heller ikke underlig at de, som har ansvaret for ganske mange konstruksjoner og tekniske løsninger også – ikke bare design, ser på de konkrete mulighetene for å få en slik maskin på plass i markedet. Det er allerede gjort ganske nøyaktige beregninger både av prestasjoner og priser ut fra noen gitte spesifikasjoner. Og det er klart at med en pris på 160.000 norske kroner blir ikke dette akkurat alternativet til familiens bil. Men at den kan konkurrere om budsjettplassen til en motorsykkel eller en båt er det nok ingen tvil om.
Nå forteller også de tre hovedmennene bak prosjektet at kjøretøyet også planlegges som et byggesett, til en atskillig lavere pris. Og dermed er jo alibiet klart: SeaLion er selve julepresangen til dere som har fulgt oss blant verdens byggesettbiler.
Det er vel meget sannsynlig at det ikke bare er jeg som har et ønske om at dette skal bli en virkelighet, øverst på ønskelisten. Og det er jo helt klart: vi slipper ikke SeaLion nå, vi skal holde dere oppdatert med hvordan det går med dette prosjektet fremover.
PS. Så lurer du kanskje på hvorfor en tre-hjuls bil heter – av alle ting - SeaLion. Se på initialene til initiatoren. Men egentlig skulle jo det blitt Seal, dersom det ble oversatt til engelsk. Så synes han vel Sjøløve er litt tøffere da. Ved en senere anledning skal jeg fortelle hvorfor en fransk bil het SARA!