-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Seat deltar i konsept-dansen
Altea er navnet på Seats prototype som skal vises på Frankfurt-utstillingen. Her leker ikke fabrikken konseptbil eller noe annet tøv, de sier klart fra at dette er prototypen til produksjonsmodellen Altea som skal komme på markedet i 2004.
Dermed har vi en bil som ikke bare skal fortelle om en kommende produksjonsmodell, vi har en bil som forteller om Seats nye formspråk. En front med den prominente grillen og lyktegrupper som ser ut som katteøyne. En kurve langs siden som begynner å synke fra dørene og bakover og som treffer antydningene av bakskjermer. Fremtidens Seat-profil får vi vite.
Vi får også vite at denne prototypen måler 4292 x 1812 x 1552 mm og har en akselavstand på 2578 mm som er mer enn på noen av dagens personbiler derfra (se bort fra Alhambra), men er mindre enn Touran/Golf for eksempel. Chassiset er imidlertid av det slaget som kan håndteres, får vi også vite, det inneholder nemlig DSR! Sikkert bra. 150 hester fra 2 liters FSI motoren (FSI??) 6 trinns Tiptronic og 19 tommers felger.
Men spesifikasjonene blir selvfølgelig andre når produksjonsbilen står der, og det blir sannsynligvis plasstilbudet også. For her er vi inne i en 2-2 fem dørs sportscoupé (4 individuelle seter) men skal produksjons-Alteaen virkelig forsvare MSV betegnelsen trenger den akseptabel plass til i hvert fall fire.
MSV? Multi Sports Vehicle står det for, og det lærte vi allerede på Geneveutstillingen. For der dukket plutselig de første skissene til akkurat denne bilen opp. Det var det ikke mange som oppdaget, men alle dere på BilNorge har faktisk sett de første antydningene av denne nyheten for nesten et halvt år siden.
Om tre ukers tid skal dere få de siste detaljene.