-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Subaru Legacy 2.0i: Raffinert fremkommelighet
Fjell og daler, snørike vintre. Subaru er synonymt med sikker fremkommelighet – og Legacy har fornyet seg.

Først publisert i BIL 1/2 - 2004
Legacy så første gang dagens lys i 1989, og med firehjulsdrift og robust fremtreden har den appellert jevnt og trutt til nordmenn. Salgsvolumet har ikke nådd de helt store høyder med drøyt 200 biler hvert år de seneste tre årene, men takket være god drahjelp av Petter Solberg kunne Subaru notere en fin økning i fjor. Nå er en ny Legacy på plass, fjerde generasjon, hvor både interiør og eksteriør har gått gjennom en omfattende raffineringsprosess. Akselavstanden er for eksempel økt med 2 cm fra forrige utgave, og sedanen har lagt på seg 6 cm i lengden, noe som ikke minst kommer baksetepassasjerene til gode.
Sedanen, som vi har konsentrert oss om denne gang, har følge av den 12.000 kroner dyrere stasjonsvognen. En tredje karosserivariant, Outback med 2,5-liters motor og 5 cm høyere bakkeklaring, koster rundt 130.000 kroner mer.
Den japanske produsenten holder fast ved sitt konsept, også den nye Legacy har boxermotor, firehjulsdrift og rommelig bagasjeplass. Den firesylindrede toliteren er modifisert for å tilpasse seg moderne utslippskrav. Potent brumming under akselerasjon gir sportslige signaler, og drøyt 11 sekunder fra null til hundre tilfredsstiller våre forventninger på dette nivået.
Man sitter forholdsvis lavt, men for undertegnede fungerte dette meget bra, selv på lange turer. Fjæringen er en tanke myk, den er med andre ord lagt i komfortabel retning fremfor sportslig. Styringen er akseptabelt presis og gir god tilbakemelding fra underlaget. Den permanente firehjulsdriften med elektronisk regulert lamellkopling fungerer meget fint. Lastekapasiteten er imponerende, du kan ta med 230 kg bagasje når det er fire voksne i bilen. Vi savner imidlertid et innvendig gripehåndtak på bagasjelokket.
Legacy har fått en vellykket fornyelse, hvor ikke minst interiøret
fremstår som mer moderne enn før.
Subaru Legacy 2.0i sedan:
Pris: kr. 329.900,-
Motor: 4-sylindret boxermotor. 1994 ccm. 101 kW (137 hk) v/5600 o/min. 187 Nm v/4400 o/min.
Mål og vekt: LxBxH: 467 x 173 x 143 cm. Akselavstand: 267 cm.
Egenvekt m/fører: 1405 kg. Tillatt totalvekt: 1900 kg.
Dekk: 205/55R16. Bagasjerom: 433 liter (VDA).
Tankvolum: 64 liter.
Aks. 0 - 100 km/t: 11,2 sek
Toppfart: 197 km/t
Forbruk blandet kjøring: 0,76 l/mil
CO2-utslipp: 182 g/km
Konkurrenter: VW Passat 4Motion, Audi A4 Quattro, Skoda Octavia 4x4.