-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Vaarmønstringen
Det er ikke usannsynlig at det blir fest på Universitetsplassen i Oslo torsdag. Og iskremservering på Frognerseteren etterpå.
Siden Helaarsklubben er en av det mest uorganiserte ikke-organisasjonene i Norge, er det alltid med en viss spenning jeg nevner at første nyttårsdag er det igjen duket for en av årets store bilfester.
Vaarmønstringen.
Den må altså ikke forveksles med Norsk Sportsvognklubbs Vårmønstring, som pleier å finne sted langt utpå sommeren, i mai, og der deltakerne heller ikke må møte så strenge krav som på den ekte.
Vaarmønstringen nærmer seg 30-års dagen, og startet vel egentlig med utgangspunktet i noen militærhistorisk kjøretøyinteresserte. Men åpenbart kjøretøy av spesiell kaliber, for kriteriet er at det skal være åpne transportmidler. De skal være motorisert, men antall hjul spiller ingen rolle.
I starten, den gang det var kalde vintre og snøen lavet ned, var det et slags underforstått krav at man skulle kjøre åpent hele året.
Det begynte etterhånden å bli vanskelig å kontrollere, så til slutt måtte man gi opp det, da folk ganske åpenbart aktiviserte 32 elektriske motorer for å få ned ståltaket – midt på universitetsplassen! Men fremdeles møter man også de ekte, de som kjører motorsykkel med sidevogn året rundt, eller de gamle militærbilene med fillete kanvastak, eller de bilene som slett ikke har noe tak.
Sannsynligvis blir det igjen massevis av biler og annet, sikkert flere enn 100, som du vil møte i nærheten av Universitetsplassen i Oslo torsdag formiddag. Tradisjonen sier avreise kl. 13.00, retning Frognerseteren. Der vil det bli uteservering av is, og førstegangsreisende pleier å bli innrømmet en liten rasjon varm sjokoladesaus på toppen.
Med dagens føre vil sommerdekk uten dekk-klister være adekvat, og isen blir en lett forfriskning i sol-varmen.
Men som sagt, noen offisiell invitasjon er ikke sendt ut. (Det har den heller aldri vært.). Så vi garanterer ikke at det kommer til å skje noe.
Bildet har vi forresten tillatt oss å låne fra sidene til NSK, og du finner flere fra tidligere samlinger her: http://www.sportsvogn.no/images/2004/helaarsklubben/thumbnails.html
Her er noen bilder fra årets mønstring, ikke mye snø den dagen: http://home.otc-mc.org/~197/010108/index.html