-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Gatebil og konsept
MG viste muskelbiler på Goodwood
Den har lenge vært en dårlig skjult hemmelighet, men sist helg avduket MG sin nye muskelbil på Goodwood, akkompagnert av et nytt konsept.
MG4 EV XPower er ifølge produsenten den kraftigste MG noensinne. Så varter den da også opp med hele 435 hestekrefter og 600 newtonmeter fra sine to motorer.
Omsatt til ytelser betyr det null til hundre på 3,8 sekunder, men det er også gjort mye med chassiset for å gi bilen sportslige egenskaper.
Fjærer og dempere er rekalibrert for et stivere oppsett, kraftigere stab-stag er montert – totalt gir dette en bil som er 25 prosent stivere enn originalen.
Legg til 345 mm ventilerte bremseskiver på alle hjul og Bridgestone Turanza dekk med masse grep, så får du en bremselengde fra 100 km/t på bare 33,9 meter.
På tross av ytelser som langt dyrere sportsbiler er MG4 EV XPower priset fra bare 36.495 pund i Storbritannia, og selv med svak krone bør det gi en norsk pris langt under innslagspunktet for moms på elbiler – om den kommer hit.
Bilen er diskret i sin fremtoning slik at den sniker seg «under radaren» for folk (og konstabler) flest. Sammenlignet med en standard MG4 har den sort tak, nye 18-tommers felger, oransje calipere og blanke trim-detaljer. Dessuten kan den leveres i lakkfargen Racing Green.
Med seg til Goodwood hadde MG også konseptbilen MG EX4 som en moderne tolkning av rallybilen Metro 6R4 fra 1980-tallet. Også denne med tilsvarende drivlinje som MG EV XPower.
Og selvsagt kjørte de live debut på sin kule Cyberster som skal på markedet i løpet av neste år.