-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Tilbake til røttene
MG lover sportsbil i 2024
For to år siden ga MG signaler om at de skulle bygge en ny sportsbil, og på årets Shanghai-utstilling avslørte de at Cyberster er klar for lansering i 2024.
Blant den eldre generasjonen er det utvilsomt de små, åpne sportsbilene fra 1950- og 60-årene MG er mest kjent, men siden de ble reddet fra konkurs av kinesiske SAIC i 2006 har de konsentrert seg om mer profitable volumsegmenter.
I Norge har gjenoppståtte MG fått en fantastisk mottagelse på grunn av satsingen på rimelige elbiler, og det samme har skjedd i flere europeiske land.
Tilbake til røttene
Det har gitt MG-eier SAIC ressurser til å vende tilbake til røttene og på ny satse på sportsbiler. På årets Auto Shanghai viste de den første, Cyberster, i produksjonsklar form og avslørte at den skal lanseres i 2024 på markeder hvor MG allerede har en tilstedeværelse.
En klassisk, toseters roadster med soft-topp og «saksedører» som vi kjenner fra påkostede superbiler. Det som ikke er klassisk er drivlinjen, for i tråd med tiden er den selvsagt elektrisk.
Designmessig har den klare likheter med de originale roadsterne med langt panser og to seter plassert langt bak.
To versjoner
Carl Gotham, designdirektør hos MGs studio i London, sier oppgaven var å skape et design med respekt for MGs arv samtidig som man pusher merket inn i fremtiden for å tiltrekke seg nye generasjoner med sportsbil-fans.
Foreløpig er det sparsomt med tekniske detaljer, men det forventes to versjoner – en med tradisjonell bakhjulsdrift og drøye 300 hester, samt en toppmodell med firehjulsdrift og nærmere 550 hk.
Vekten antydes å ligge på rundt 1850 kg for den bakhjulsdrevne og 1985 kg for toppmodellen, og selv om det er skyhøyt sammenlignet med for eksempel en MX-5, er det akseptabelt når vi snakker elbiler med brukbar rekkevidde. Spesielt om de fastholder sin tidligere antydning om rekkevidde på 800 km (etter kinesisk syklus).