-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Tilbake til røttene
MG lover sportsbil i 2024
For to år siden ga MG signaler om at de skulle bygge en ny sportsbil, og på årets Shanghai-utstilling avslørte de at Cyberster er klar for lansering i 2024.
Blant den eldre generasjonen er det utvilsomt de små, åpne sportsbilene fra 1950- og 60-årene MG er mest kjent, men siden de ble reddet fra konkurs av kinesiske SAIC i 2006 har de konsentrert seg om mer profitable volumsegmenter.
I Norge har gjenoppståtte MG fått en fantastisk mottagelse på grunn av satsingen på rimelige elbiler, og det samme har skjedd i flere europeiske land.
Tilbake til røttene
Det har gitt MG-eier SAIC ressurser til å vende tilbake til røttene og på ny satse på sportsbiler. På årets Auto Shanghai viste de den første, Cyberster, i produksjonsklar form og avslørte at den skal lanseres i 2024 på markeder hvor MG allerede har en tilstedeværelse.
En klassisk, toseters roadster med soft-topp og «saksedører» som vi kjenner fra påkostede superbiler. Det som ikke er klassisk er drivlinjen, for i tråd med tiden er den selvsagt elektrisk.
Designmessig har den klare likheter med de originale roadsterne med langt panser og to seter plassert langt bak.
To versjoner
Carl Gotham, designdirektør hos MGs studio i London, sier oppgaven var å skape et design med respekt for MGs arv samtidig som man pusher merket inn i fremtiden for å tiltrekke seg nye generasjoner med sportsbil-fans.
Foreløpig er det sparsomt med tekniske detaljer, men det forventes to versjoner – en med tradisjonell bakhjulsdrift og drøye 300 hester, samt en toppmodell med firehjulsdrift og nærmere 550 hk.
Vekten antydes å ligge på rundt 1850 kg for den bakhjulsdrevne og 1985 kg for toppmodellen, og selv om det er skyhøyt sammenlignet med for eksempel en MX-5, er det akseptabelt når vi snakker elbiler med brukbar rekkevidde. Spesielt om de fastholder sin tidligere antydning om rekkevidde på 800 km (etter kinesisk syklus).