-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mercedes-Benz A-Klasse
Egentlig var det ikke en lang AKlasse vi savnet mest. Vi savnet Mercedes-følelsen.
Først publisert i BIL 5 - 2001.
A-Klasse har allerede gjennomgått en ansiktsløfting. Dette er den andre, og den er like velkommen. Nå er nemlig Mercedes-følelsen der.
Hardplasten i dashbordet er byttet ut med polstrede og myke overflater og selv om designen ikke er nevneverdig endret, er det møblert om på dashbordet. For eksempel er radioen er flyttet opp, mens betjeningsrattene til varme/friskluftanlegget er flyttet ned. Kombinasjonshendelen for lys og vindusvisker sitter fortsatt på venstre side av rattstammen. Det treekede rattet er nytt og det har nå høydejustering som standard. Setene ble oppgradert i 1999 og er uendret nå.
Endringene har hjulpet, AKlasse virker i dag vesentlig mer påkostet enn den første modellen som ble introdusert i 1998. Stabilitetskontrollen (ESP) er også oppgradert. Den er ikke så brå og slår ikke inn så kraftig som første generasjon ESP. Likevel er den svært effektiv, og ga velkommen styrehjelp på regnvåte portugisiske veier.
Ønsket om mer plass har ført til at Mercedes nå tilbyr A-Klasse i lang versjon. Den er 17 cm lengre enn originalen. Forlengelsen er oppnådd ved å forlenge plattformen og akselavstanden, og hele plassgevinsten er plassert bak forsetene. Det betyr at baksetepassasjerene har 17 cm med plass til bena, men ettersom baksetet kan skyves forover, kan du også bruke den ekstra plassen til å øke bagasjerommets lengde.
Forlengelsen av karosseriet er gjort grundig, og A-Klasse Lang ser ut som om den alltid har vært lang. Mercedes designere har gjort en meget god jobb sånn sett. Alle A-Klassemodellene har fått nye støtfangere, ny grill og nye hovedlykter.
A-Klasse Lang kommer med de samme motorene som standardversjonen og mens A140 koster 213.900,-, A160 koster 230.100,-, A190 Elegance/Avantgarde koster 278.000,- og A170 CDI koster 242.200,-, må du plusse på mellom 10.200,- og 10.800,- for den lange versjonen.