-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Bilteknisk konsulent
Gjensidige forsikring ASA
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Tekniker/Mekaniker
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Avdelingsleder
Fremtind Forsikring AS:
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
-
Bilmekaniker
Toyota Romerike AS
-
Kunderådgiver
Toyota Romerike AS
-
Kundevert
Toyota Østfold AS
-
Kunderådgiver
Toyota Asker og Bærum AS
-
Personbilmekaniker
Bertel O. Steen Lørenskog, avd. Hvam
-
Bilpleier
Toyota Hønefoss AS
-
Biloppretter Autolakk AS
MPS Bilskade AS
-
Teknisk Support - Kursinstruktør
Robert Bosch AS

Historie i Medvind
Møller samler samlingen
Harald A. Møller-konsernet – uansett hva navnet har vært – har vært forholdsvis flinke til å samle på milepælbilene. Noen har riktignok sluppet unna, men til gjengjeld har man vært liberal med hensyn til å kjøpe tilbake manglende. Samlingen begynner å bli ganske komplett, og nå kan alle få se den.
De gamle bilene har i hovedsak vært lagret skikkelig bombesikkert i «gruvegangene» langt inne i Ekebergfjellet, bak selskapets klargjøringsavdeling på Bekkelagskaia i Oslo.
De har vært flinke til å vise dem frem på mindre arrangementer, ofte temautstillinger, i hovedkvarteret på Frysja. Men alle bilene? Først nå.
For etter at de kjøpte et stort lagerbygg på Alnabrukanten, der de blant annet har opprettet Møller Medvind, er det også blitt plass til nesten alle bilene i tillegg til en kafe og store lokaler for andre aktiviteter.
Åpent hus
Vi har med andre ord fått både en ny bilsamling i Norge, og et anlegg som mer enn gjerne stilles til disposisjon for bilklubber og andre som måtte være interessert i å fordype seg litt i bil- og/eller bedriftskultur.
Og siden alle bilene er kjørbare – og vel så det – blir de nok ofte å se både på klubbsamlinger, i promosjonssammenheng, på andre utstillinger og når det ellers måtte passe. De har aldri vært redd for å bruke bilene til de de skal brukes til.
Både eierfamilie, andre, tredje og fjerde generasjon var til stede på den store åpningen i går, sammen med en rekke av de ansatte som har vært sentrale både når det gjelder å redde biler og ta vare på kulturen. Det er helt åpenbart at dette er et genuint engasjement og ikke bare en obligatorisk kulturvasking.
Gjenbruk
Lokalene og innredningen er i seg selv verdt masse oppmerksomhet. Møbler og tepper og vegger er brukte varer fra Ikea – ikke nødvendigvis i familie eller satt sammen etter iøynefallende system, men det hele får plutselig preg av de feteste nye klubbene, av den typen som kan servere speisa luncher til ungdommelige mødre og når mørket faller på dukker de kuleste klubb-konseptene opp.
Lokalene langs Akerselva har plutselig fått konkurranse.
(Dream on, tidligere styreformann og tredje generasjon, Harald Møller, har for lengst gitt opp klubbinnsats-satsingen og ofrer seg for kunstfotosamling i stedet.)
Velkommen inn
Poenger er at her har du masse parkeringsplass og et miljø som virker meget mer velkommen-inn enn de iskalde, moderne lokalene til Polestar, Nio og de andre kinesiske wanna-be premium-merkene.
Så om det ikke kan bli Oslos nye raveområde der oppe, så kanskje Drive In kino når passende filmer dukker opp? Lydspor: Durand Jones & The Indications - Cruisin' to the Park.
Egentlig kan du ta en tur opp der i dag. Lokalene vil være åpne så lenge bruktbil ’outlet’en’ i første etasje er åpen. Ta deg god tid til å lese tekstene på de elektroniske plakatene som er satt opp ved bilene. Selv om dette også er biler du tror du kjenner, er det utrolig mye nytt du kan lære der.