Automessen 06: Foredrag fra seminaret

Under er det vedlagt FOREDRAGSMATERIALE fra seminaret "Ettermarked i endring" som ble avholdt på Automessen 2006, 2. mars . Et seminar arrangert av Autobransjens Leverandørforening, John Fiskvik Consulting og Bilforlaget AS.

Publisert Sist oppdatert

"Ettermarked i endring":

Velkommen

Program og presentasjon av foredragsholdere (PPT)
Ved John Fiskvik, John Fiskvik Consulting

"Internasjonale trender og utvikling - konsekvenser for norsk bilbransje og norske forbrukere" (PPT)
Innledning ved John Fiskvik, John Fiskvik Consulting

"Det frittstående markedet i Skandinavia - endringer, rollefordeling og konkurransesituasjon vs/importører og merkeforhandlere" (PPT)
Ved konsernsjef Richard Grann, Meca Scandinavia AB

"Bilprodusenter, distributører og merkekjeder sett i forhold til frittstående markedet - rollefordeling og konkurransesituasjon" (PDF)
Ved adm.dir. Tor I. Berge, Toyota Norge AS

"Fritt verkstedvalg - fritt valg av deler. Befolkningsundersøkelse om forbrukernes vaner" (PPT)
Ved daglig leder Arild Hansen, Autobransjens Leverandørforening (ABL)

"Fornøyde kunder - stadig viktigere - stadig vanskeligere. En humoristisk vri på et seriøst og viktig tema"
Ved Yann-Robert Henriksen

"Utfordringer, trusler og muligheter for ettermarkedet og reservedelsbransjen i årene fremover" (PPT)
Ved VD og konsernsjef Owe Andersson, Mekonomen AB

Paneldebatt
m/foredragsholdere samt kommunikasjonssjef Trygve Larsen, Norges Bilbransjeforbund og advokat André Fimreite, Norges Automobilforbund som deltagere, ledet av John Fiskvik.


"Bilvaskeseminar":

"Nye ramme betingelser – Drift av bilvaskeanlegg - Ny avløpsforskrift - Ny lov om Legionella" (PPT)
Ved Ragnar Sandbæk, Statoil

Powered by Labrador CMS