-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ghosn med Nissan-rekord og Renault-styring
Rekord-resultater for Nissan i fjor, og nå bekrefter Nissan-sjef Carlos Ghosn (bildet) at han også overtar Renault fra 2004.
Men det var ikke bare det en fornøyd Nissan-president fortalte om på en pressekonferanse. Han kunne også bekrefte forrige ukes rykter om at han skulle overta hjemme. Louis Schweitzer, Renault-sjefen, skal tre tilbake, som det heter, i 2005. Derfra skal Carlos Ghosn overta og lede begge bedriftene.
Han forsikret at det ikke var snakk om noen fusjon. Til det er risikoene alt for store – for eksempel tap av identitet, hver bedrift skulle ha sitt eget styre og styreformann, sin egen daglige leder og sine egne ledergrupper. Men han skulle sørge for at det allikevel var snakk om en dyp integrasjon på operative nivåer. Hvilket blant annet betyr at her er enda en som ikke tror på slike løsninger som for eksempel Daimlerchrysler står for.
Men han har et par år igjen før han blir pariser. Det første av disse skal han blant annet bruke for å sørge for at Nissan får en driftsmargin på 8,5 prosent og få gjelden ned på det laveste nivået på 25 år. De fleste tror på ham, og i Paris økte aksjekursen fra 54,5 til 55,8 Euro da de hørte han skulle overta. Enda det fremdeles er ganske mange år til.