-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Gunstig luksus-Lexus
Dersom du nøyer deg med 223 hestekrefter, kan du spare 300.000 kroner på en luksuriøs Lexus-modell.
Det norske avgiftssystemet er som skapt for hybridbiler som har lavt CO2-utslipp etter den såkalte EU-syklusen.
Da nye Lexus GS 450 h ble lansert for et år siden, hadde den en startpris på 824.000 kroner.
PRISER OG DATA FOR ALLE LEXUS-MODELLER
Ikke avskrekkende for en bil med til sammen 345 hestekrefter og prestasjoner som null til hundre på 5,9 sekunder. Drivlinjen består av en 3,5-liters bensinmotor og en kraftig elmotor.
Men nå kommer et nytt alternativ for de som greier seg med litt mindre muskler.
GS 300 h debuterte på bilutstillingen i Shanghai i vår, og her er V6-motoren erstattet ev 2,5-liters rekkefirer. Drivlinjen tilsvarer den som sitter i nye IS 300 h, men med 223 hestekrefter bør den likevel dekke behovet for de fleste.
LES: Våre førsteinntrykk av Lexus 300 h
Lexus oppgir et CO2-utslipp på 110 gram per kilometer, og siden norske myndigheter favoriserer hybridbiler betyr det at den får 90.000 kroner mindre i avgifter enn en bil med forbrenningsmotor og tilsvarende ytelser.
Dermed kan den norske importøren skilte med priser fra kr 532.700 for GS 300 h i utstyrsnivå Comfort, mens du får en Luxury-modell med «full pakke» til kr 696.600.
Lexus GS er en bil som konkurrerer mot bl.a. Audi A6, BMW 5-serie, Mercedes E-Klasse og Jaguar XF når det gjelder størrelse, komfort og utstyr.
GS 300 h er på plass i Norge i desember, men du kan allerede forhåndsbestille et eksemplar.