-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
18-åring markerte seg i Subaru
18 år gamle Pontus Tidemand fra KNA Kongsvinger fikk et aldri så lite gjennombrudd da han kjørte inn til andreplass i Subaru Cup under Aurskog Høland Rally. Men suverene Andreas Mikkelsen kunne ingen gjøre noe med.

Pontus Tidemand kjører sin første sesong i rally, etter tidligere å ha kjørt crosskart, og den svenske racingserien JTCC så sent som i fjor. Lørdag fikk 18-åringen og hans kartleser, Tore Hellerud, et aldri så lite gjennombrudd.
I Aurskog Høland Rally endte de to på andreplass i Subaru Cup, bak den suverene duoen Andreas Mikkelsen / Ola Fløene. Men helt uproblematisk var det ikke for Tidemand og Hellerud.
- Vi hadde en snurring og gikk baklengs inn i et postkassestativ. Det endte med knust bakrute, men vi fikk tapet igjen og kom oss til mål. Bortsett fra dette uhellet gikk det supert for oss, og jeg er selvfølgelig veldig godt fornøyd, sa Pontus Tidemand som er arvelig belastet.
Hans far, Thomas Tidemand var en meget habil rallyfører på 90-tallet, mens hans mor, Maud Solberg, er gift med Henning Solberg. VM-fører Solberg var en av dem som måtte trå til på serviceplassen for å få lappet sammen Subaruen etter sammenstøtet med postkassestativet.
Suveren Mikkelsen
Igjen var det imidlertid Andreas Mikkelsen (bildet) fra NAF Motorport Asker & Bærum og hans kartleser Ola Fløene fra NMK Hamar som imponerte mest av Subaru-førerne.
De endte på en fantastisk tredjeplass totalt i løpet, bak WRC-duoen Mads Østberg og Anders Grøndal med sine vesentlig kraftigere bilder. Det ga ikke bare seier i Subaru Cup, men også i NM-klassen gruppe N.
- Vi hadde et nær sagt perfekt løp. Vi satset nok litt hardt på fjerde etappe og fikk litt skader på bilen der, men ellers har det gått som på skinner. Vi merker selv at vi stadig utvikler oss, spesielt når det gjelder å lage gode noter foran løpene, kommenterer en fornøyd Mikkelsen.
- At vi skulle klare å hevde oss så høyt i dette løpet, hadde jeg ikke trodd. Det er raske veier her, og i forhold til de optimale gruppe N-bilene, taper vi en del der det går raskest og man trenger mye motoreffekt.
Seieren på lørdag var Mikkelsens fjerde på fem løp så langt i Subaru Cup. Mikkelsen leder nå med 127 poeng. Han er hele 50 poeng foran duoen Trond Lyseng og Kenneth Jonhsrød som deler andreplassen.
Lørdag kjørte Johnsrød og hans svenske kartleser, Miriam Walfridsson, inn til tredjeplass bak Mikkelsen og Tidemand. Lyseng endte på fjerdeplass, mens svenske Jerker Axelsson var femtemann av cup-førerne.
Andreas Mikkelsen økte også sin ledelse i NM for klassen gruppe N. Der har han 113 poeng mot Martin Stenshornes 76 og Eyvind Brynildsens 75.
Samtlige deltagere i Subaru Cup stiller med helt like forutsetningene. Bilene er helt identiske Subaru Impreza Sti 2,0 turbo. I utgangspunktet er bilene rigget etter det internasjonale gruppe N-reglementet, men med restriksjoner som for eksempel standard girkasse og differensialer.
Dette er gjort for å redusere kostnadene. Bilene har allikevel en effekt på 282 hk og et dreimoment på 580 Nm.
Nå blir det et lengre ferieopphold for Subaru Cup, før det blir en intensiv periode på asfalt.
Neste runde i Subaru Cup er baneracing på Vålerbanen 29.-30. august. Helgen etter går et nytt baneløp på Rudskogen, og 12.september er neste rallyrunde, asfaltløpet Rally Larvik. Tre løp på drøye to uker med andre ord.
Poengstilling Subaru Cup etter 5 runder
1. Andreas Mikkelsen, NAF Motorsport Asker & Bærum, 127
2. Trond Lyseng, NMK Hønefoss, 77
2. Kenneth Johnsrød, KNA Varna, 77
4. Trond G. Svenkerud, NAF Hamar, 73
5. Thomas Kvam, NAF Motorsport Grenland, 62
6. Robert Nygård, KNA Solør Motorsport, 58
7. Jerker Axelsson, NAF Øvre Østfold, 56
7. Pontus Tidemand, KNA Kongsvinger, 56
9. Erik Helgerud, NMK Aurskog Høland, 42
10. Herman Tank-Nielsen, NAF Motorspor Asker & Bærum, 40
Kilde: Pressemelding