-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Häkkinen i pole position
Imponerende av Button og Trulli
Mika Häkkinen var raskest under lørdagens kvalifisering på Spa i Belgia og sikret seg dermed pole position til søndagens løp. Men Häkkinen fikk konkurranse fra uventet hold i dagens kvalifisering.

Heinz-Harald Frentzen fikk et av sine forsøk ødelagt da han tok igjen David Coulthard, som var på sin oppvarmingsrunde, like før den trange busstopp-sjikanen. Tyskeren måtte derfor ut på gresset, og selv om han noterte nest beste tid på det tidspunktet, ble tiden annullert siden Frentzen tjente på å kjøre over gresset. I frustrasjon la Frentzen seg foran Coulthard på startlangsiden og ødela dermed også skottens kvalifiseringsforsøk.
Som vanlig var alle førerne på banen de siste minuttene. Men en snurring i siste sjikane medførte at Alesis bil ble stående utsatt til, og Jarno Trulli som var på vei mot bestetid måtte avbryte sitt forsøk. Dermed endte Häkkinen med pole position foran Jarno Trulli og Jenson Button. Michael Schumacher forbedret seg i siste forsøk og endte med 4.startspor foran en noe skuffet David Coulthard. Ralf Schumacher starter fra 6.startspor foran Jacques Villeneuve og Heinz-Harald Frentzen. Skuffet var nok også Rubens Barrichello i Ferrari som endte helt nede på 10.plass i dagens kvalifisering.
På pressekonferansen etter kvalifiseringen ble Häkkinen spurt om hvorfor han var en av de første på banen i dag. Han svarte at teamet hadde gjort en del drastiske endringer på bilene siden morgenens trening, og at det var viktig å prøve ut disse for å se om de igjen måtte endre innstillingen av bilen. Jarno Trulli sa at han var kjempefornøyd med 2.startspor. –Målet var å bli blant de fem beste, så selvsagt er jeg svært godt fornøyd med 2.sporet.
Jenson Button har kjørt et par ganger på Spa tidligere, men aldri i en Formel 1-bil. Han var selvsagt strålende fornøyd med dagens prestasjon og uttalte på pressekonferansen: -Det er svært uventet å komme så høyt opp. Etter dagens trening var målet å komme blant de 6 beste, men dette var utrolig morsomt – ikke minst for de tusenvis av britiske fans som vinket til meg etter kvalifiseringen.
Belgia Grand Prix kjøres søndag klokka 14:00 og overføres direkte på NRK1. Resultater og kommentarer finner du på Bilnorge.no etter løpet. Følg også med for oppdaterte resultater fra STCC hvor Tommy Rustad er i aksjon på Karlskoga denne helgen.
Av Terje Ringen – Bilnorge.no
Kvalifisering foran Belgia Grand Prix:
1. MIKA HAKKINEN, McLaren Mercedes: 1'50"646 (226.712 km/t)
2. JARNO TRULLI, Jordan Mugen-Honda: 1'51"419 (+ 0"773)
3. JENSON BUTTON, Williams BMW: 1'51"444 (+ 0"798)
4. MICHAEL SCHUMACHER, Ferrari: 1'51"552 (+ 0"906)
5. DAVID COULTHARD, McLaren Mercedes: 1'51"587 (+ 0"941)
6. RALF SCHUMACHER, Williams BMW: 1'51"743 (+ 1"097)
7. JACQUES VILLENEUVE, BAR Honda: 1'51"799 (+ 1"153)
8. HEINZ-HARALD FRENTZEN, Jordan Mugen-Honda: 1'51"926 (+ 1"280)
9. JOHNNY HERBERT, Jaguar Ford: 1'52"242 (+ 1"596)
10. RUBENS BARRICHELLO, Ferrari: 1'52"444 (+ 1"798)
11. GIANCARLO FISICHELLA, Benetton Supertec: 1'52"756 (+ 2"110)
12. EDDIE IRVINE, Jaguar Ford: 1'52"885 (+ 2"239)
13. RICARDO ZONTA, BAR Honda: 1'53"002 (+ 2"356)
14. NICK HEIDFELD, Prost Peugeot: 1'53"193 (+ 2"547)
15. PEDRO DINIZ, Sauber Petronas: 1'53"211 (+ 2"565)
16. PEDRO DE LA ROSA, Arrows Supertec: 1'53"237 (+ 2"591)
17. JEAN ALESI, Prost Peugeot: 1'53"309 (+ 2"663)
18. MIKA SALO, Sauber Petronas: 1'53"357 (+ 2"711)
19. ALEXANDER WURZ, Benetton Supertec: 1'53"403 (+ 2"757)
20. JOS VERSTAPPEN, Arrows Supertec: 1'53"912 (+ 3"266)
21. MARC GENE, Minardi Fondmetal: 1'54"680 (+ 4"034)
22. GASTON MAZZACANE, Minardi Fondmetal: 1'54"784 (+ 4"138)