-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tommy Rustad svensk mester
Etter mye dramatikk i årets avsluttende STCC-løp kunne Tommy Rustad til slutt trekke det lengste strået. Men det så ganske håpløst ut etter dagens første løp.

I mellomtiden kjempet Tommys to rivaler i mesterskapet hver sin kamp ute på banen. Mattias Ekström i Volvo var innblandet i en kollisjon med Jens Edman i Ford like etter start, men han klarte å fullføre og kjørte inn til 3.plass. Volvo-teamet la inn protest på Edman etter løpet, men denne ble ikke tatt til følge.
Fredrik Ekblom i Audi var innblandet i en episode på den 10.runden. Sammen med sin medhjelper Roberto Colciago tok han igjen Carl Rosenblad i Nissan. Det oppsto kontakt mellom Colciago og Rosenblad, som ikke frivillig slapp forbi seg en Audi, og da Ekblom forsøkte å ta seg forbi de to ble han truffet av Rosenblads Nissan. Ekblom måtte ut på gresset, men kom seg tilbake på banen og fullførte løpet på 8. plass. Dermed dro han ytterligere tre poeng fra Rustad i sammendraget.
Jens Edman i Ford vant til slutt løpet foran Tomas Nyström i Honda og Mattias Ekström i Volvo. Fredrik Ekblom endte som nevnt på 8.plass.
Andre løp
I det andre løpet var også Tommy rask ut fra start. Men han fikk en skrens i første sving, og dermed slo Jens Edman til og passerte nordmannen. Lenger ut i løpet måtte også slippe Mattias Ekström forbi seg, men Fredrik Ekblom som før det aller siste løpet ledet mesterskapet, punkterte på den andre runden og måtte bryte løpet.
Siden det siste løpet ga doble poeng kunne Tommy Rustad sikre seg en klar seier i mesterskapet sammenlagt. Og med all den dramatikken Tommy var utsatt for i dag var det en seier det virkelig smakte av.
Møtte kongen
-Det er helt herlig og en skikkelig revansje for det som skjedde under finalen i fjor. Jeg hadde nesten gitt opp etter det første løpet her i dag, men etter at vi fikk summet oss i teamet og regnet på situasjonen så det ikke så mørkt ut allikevel, sa en overlykkelig Tommy Rustad som fikk sitt seierstrofé av Kong Carl Gustaf mens han svingte det norske flagget på toppen av seierspallen.
-Dette er ikke stort bare for meg, men for teamet, for Nissan, for min manager Harald Hellum som finansierer dette og for alle andre som har hjulpet meg og trodd på meg, sa han mens han ga kona Trude en god klem og tårene strømmet fra dem begge.
Han har blitt bortskjemt med titler opp gjennom årene den godeste Rustad, men han rangerer seieren i STCC svært høyt.
-Det er alltid vanskelig å sammenligne slikt, men det er et beinhardt mesterskap på svært høyt sportslig plan. Det var stort da jeg vant Europacupen i Renault Spider i 1997 og det var selvfølgelig stort å vinne privatklassen i BTCC i England i 1998, men akkurat nå føles det som dette er det største, sa en Tommy Rustad som også er svensk mester i formel Opel i 1993. Nå ønsker han seg ut i Europa igjen.
-Jeg har lyst til å kjøre ute i Europa igjen, men det er klart at det ikke er mange mesterskap som har høyere nivå og status enn STCC. DTM i Tyskland eller BTCC i England er vel det som er mest interessant om jeg ikke fortsetter i Sverige, avslutter Tommy Rustad.
Resultater løp 1
1) Jens Edman, Sverige, Ford Mondeo, 21.35.958, 2) Tomas Nyström, Sverige, Honda Accord, + 02.723, 3) Mattias Ekström, Sverige, Volvo S40, + 04.769, 4) Jan Nilsson, Sverige, Volvo S40, + 09.298, 5) Pontus Mörth, Sverige, Opel Vectra, + 19.189, 6) Peggen Andersson, Sverige, BMW 320 , +20.132, 20) Tommy Rustad, Norge, Nissan Primer, - 1 runde, 23) Jarle Gåsland, Norge, BMW 320, -2 runder
Resultater løp 2
1) Jens Edman 26.35.990, 2) Mattias Ekström + 02.519, 3) Tommy Rustad + 03.911, 4) Jan Nilsson + 05.102, 5) Pontus Mörth + 06.149, 6) Tomas Nyström + 08.351, 17) Jarle Gåsland + 43.287
Sluttstilling STCC sammenlagt
1) Tommy Rustad 175 poeng, 2) Fredrik Ekblom 167 poeng, 3) Mattias Ekström 165 poeng, 4) Jens Edman 115 poeng, 5) Carl Rosenblad 96 poeng, 6) Jan Nilsson 84 poeng