-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Konklusjon
Ser vi objektivt på egenskaper som plass, komfort, kjøreegenskaper og motor, er det Xsara som trekker det lengste strået. Når vi likevel velger Golf, skyldes det rett og slett at den gir et meget robust inntrykk. Selv om noen vil si at den er sidrumpa, har den tross alt karakter. Forskjellene til Xsara er små og Golf vinner på områder som førerplass, blant annet gjennom meget godt gjennomtenkt ergonomi. Selv om 1,6-literen er noe svakere enn Xsaras 1,8-liter, har den fullt ut tilstrekkelig ytelser og gunstigere forbruk.
For Xsara bør det ikke være noe nederlag å tape vårt subjektive valg. Nydelige kjøreegenskaper, god komfort, sterk motor og detaljer som godt lys og lavt støynivå, taler for Xsara. Men den er skuffende anonym. Vi fikk låne vår testbil i god tid før jul og hos importøren var de litt engstelige for at den skulle bli lagt merke til og at nyhetens interesse skulle være for nedadgående når den offisielle introduksjonen kom. Ingen fare, denne bilen blir ikke lagt merke til! Den er pen, men mangler det engelskmenn kaller "presence". Mot karaktersterke konkurrenter blir dette litt for kjedelig. Hvem hadde for femten år siden tatt oss alvorlig hvis vi hadde sagt at en Citroën manglet karakter?
LES VIDERE:
- Priser og tekniske data