-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
-
Serviceleder
Autoria Ski AS
-
Bilmekaniker
Autoria Ski AS
Tekniske data
KIA Rio 1.5 LS
Pris levert importør: 181.900,-
Garanti: 3 år/100.000 km. 6 år rustgaranti.
MOTOR - TRANSMISJON
Motorer: Firesylindret rekkemotor med 2 overliggende kamaksler og 4 ventiler pr sylinder. Boring og slaglengde: 75,5 x 83,4 mm. Sylindervolum: 1493 ccm. 72 kW(98 hk) v/5800 o/min. 133 Nm v/4500 o/min. Kompresjon: 9,3:1.
Transmisjon: Forhjulsdrift. 5M.
HJULOPPHENG - BREMSER
Hjuloppheng: Foran: Fjærben, tverrgående og foroverrettede støttearmer og krengningsstabilisator. Bak: Støtdempere, skrufjærer, langsgående bærearmer og torsjonaksel, med tverrgående støttestag.
Styring: Tannstang, servo. Svingdiameter: 9,5 meter.
Bremser: Ventilerte skiver foran og tromler bak. ABS.
Dekk: 175/65SR14 (175/65TR14 Hankook Centum K702)
MÅL - VEKTER
Mål: Lengde: 421,5 cm. Bredde: 167,5 cm. Høyde: 144,0 cm. Akselavstand: 241,0 cm. Sporvidde f/b: 143,3/145,0 cm. Bakkeklaring: 15,0 cm. Mål kupé: Benplass f/b: 108,0/53,0 cm (64,0* cm). Takhøyde f/b: 102,0/96,5 cm. Kupébredde f/b: 134,0/133,5 cm.
Bagasjerom: Lengde: 86,5/145,0 cm. Bredde: 95,5 cm. Høyde: 41,5/77,5 cm. Volum: 400 liter (VDA). Lukehøyde: 73,5 cm. Lukebredde: 84,0 cm. Høyde under åpen luke: 175,0 cm. Lasteterskel: 65,5 cm.
Vekter: Egenvekt m/fører: 1072 kg. Tillatt totalvekt: 1467 kg. Nyttelast: 395 kg. Tillatt vogntogvekt: 2567 kg. Maks tilhengervekt m/brems: 1100 kg. Maks taklast: 75 kg.
Tankvolum: 45 liter.
* benplass i baksetet med 175 cm lang sjåfør ved rattet.
AKSELERASJON - TOPPFART
Akselerasjon:
0 til 80 km/t: 8,4 sek
0 til 100 km/t: 12,5 (11,6) sek
40 til 100 km/t 3.gear: 12,8 sek
70 til 100 km/t 3.gear: 6,7 sek
70 til 100 km/t 4.gear: 10,4 sek
70 til 100 km/t 5.gear: 14,3 sek
Toppfart: 178 km/t
Fabrikkens akselerasjonstall i ( )
BREMSELENGDE
Bremselengde fra 80 km/t: 31,5 meter
FORBRUK
Forbruk bykjøring: 0,94 l/mil
Forbruk landevei: 0,61 l/mil
Forbruk snitt: 0,73 l/mil
Testforbruk: 0,75 l/mil
CO2-utslipp: 173 g/km
Forbruk og CO2-utslipp i følge EU-4 (99/100/EU).
SPEEDOMETER
Speedometer km/t: 50 60 70 80 90
Virkelig hastighet: 48 58 67 77 87
STØY
Akselerasjon: 80 dBA
50 km/t: 62/65 dBA
80 km/t: 67/68 dBA
UTSTYR
Kollisjonsputer 2
3-punktsikkerhetsbelter 4
Hodestøtter 5
Beltestrammer Ja
ISO-Fix Nei
Kollisjonsputeutkobling Nei
Stabilitetskontroll Nei
Antispinnregulering Nei
ABS-bremser Ja
Lyktespylere 2268,-
Startsperre Ja
Sentrallås Ja
Elektriske vindusheiser Ja
Oppvarmede speil Ja
Oppvarmede forseter Ja
Klimaanlegg Ja
Pollenfilter Nei
Radio/CD-spiller Nei
Metalikk lakk Ja
Automatgear Nei