-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volkswagen Passat Alltrack
En rekke bilprodusenter har lansert røffere spesialutgaver av sine stasjonsvogner for å fri til kundene som føler at de har behov for litt høyere bakkeklaring og firehjulsdrift – med andre ord landets hytteeiere.
- Innledning
Volkswagen Passat Alltrack har 3 cm høyere bakkeklaring enn på den vanlige Passat, den er økt fra 13,5 til 16,5 cm. Dessuten takler den noe brattere bakker uten å subbe, ved at «angrepsvinkelen» er noe større både foran og bak.
4Motion-systemet er det samme som i Tiguan, det vil si nyeste versjon fra Haldex. Den elektrohydrauliske lamellclutchen overfører inntil 50 prosent av drivkraften til bakhjulene etter behov. På veien til hytta kan du koble inn Offroad-programmet som sørger for optimal fremdrift når hastigheten er under 30 km/t. Men når det er sagt, ingen av disse bilene kan på noen måte kalles terrenggående ettersom de mangler lavgir.
Vi kjører her den største av to dieselmotorer, med 177 hester. Den minste, med 140 hester, kan ikke kombineres med DSG-gir. Den største forskjellen mellom de to merker du kanskje på akselerasjonen, for det skiller 1,5 sekund fra null til hundre.
Alt i alt bedømmer vi Alltrack til å ha de beste kjøreegenskapene av de tre testbilene. Den strålende DSG-girkassen gir sitt bidrag til dette inntrykket. Litt høyere tyngdepunkt og litt tyngre bil påvirker ikke kjøreegenskapene i merkbar grad sammenlignet med en vanlig Passat. Den elektroniske differensialbremsen XDS hører til standardutstyret på Alltrack, så du får litt hjelp til å redusere understyringen ved aktiv kurvekjøring.
Interiøret er meget oversiktlig, med god ergonomi. Vi vil si at førermiljøet er mer tilgjengelig enn i Opel og Subaru. Derimot er vi ikke imponert over en knøttliten informasjonsskjerm – det er bare å kaste et blikk på Opelen for å slå fast at utviklingen går fort på dette området.
Listen over standardutstyr er rikholdig, og inneholder blant annet trøtthetsvarsling, innfellbart tilhengerfeste, DAB-radio, 12-voltuttak i baksetet og oppvarmede spylerdyser. Nivået er likevel ikke like imponerende som på Opelen. Av detaljer du må over på ekstrautstyret for å få gleden av, kan vi nevne navigasjon og ryggekamera. Parkeringssensorer foran og bak, som er kjekt å ha, er også ekstrautstyr. Det samme gjelder adaptive bi-xenonlykter med LED kjørelys.
LES VIDERE:
- Innledning
- Opel Insignia Country Tourer
- Subaru Outback
- Volkswagen Passat Alltrack
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Opel Insignia Country Tourer
- Testvurdering og poeng Subaru Outback
- Testvurdering og poeng Volkswagen Passat Alltrack