-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Volkswagen Passat Alltrack
En rekke bilprodusenter har lansert røffere spesialutgaver av sine stasjonsvogner for å fri til kundene som føler at de har behov for litt høyere bakkeklaring og firehjulsdrift – med andre ord landets hytteeiere.
- Innledning
Volkswagen Passat Alltrack har 3 cm høyere bakkeklaring enn på den vanlige Passat, den er økt fra 13,5 til 16,5 cm. Dessuten takler den noe brattere bakker uten å subbe, ved at «angrepsvinkelen» er noe større både foran og bak.
4Motion-systemet er det samme som i Tiguan, det vil si nyeste versjon fra Haldex. Den elektrohydrauliske lamellclutchen overfører inntil 50 prosent av drivkraften til bakhjulene etter behov. På veien til hytta kan du koble inn Offroad-programmet som sørger for optimal fremdrift når hastigheten er under 30 km/t. Men når det er sagt, ingen av disse bilene kan på noen måte kalles terrenggående ettersom de mangler lavgir.
Vi kjører her den største av to dieselmotorer, med 177 hester. Den minste, med 140 hester, kan ikke kombineres med DSG-gir. Den største forskjellen mellom de to merker du kanskje på akselerasjonen, for det skiller 1,5 sekund fra null til hundre.
Alt i alt bedømmer vi Alltrack til å ha de beste kjøreegenskapene av de tre testbilene. Den strålende DSG-girkassen gir sitt bidrag til dette inntrykket. Litt høyere tyngdepunkt og litt tyngre bil påvirker ikke kjøreegenskapene i merkbar grad sammenlignet med en vanlig Passat. Den elektroniske differensialbremsen XDS hører til standardutstyret på Alltrack, så du får litt hjelp til å redusere understyringen ved aktiv kurvekjøring.
Interiøret er meget oversiktlig, med god ergonomi. Vi vil si at førermiljøet er mer tilgjengelig enn i Opel og Subaru. Derimot er vi ikke imponert over en knøttliten informasjonsskjerm – det er bare å kaste et blikk på Opelen for å slå fast at utviklingen går fort på dette området.
Listen over standardutstyr er rikholdig, og inneholder blant annet trøtthetsvarsling, innfellbart tilhengerfeste, DAB-radio, 12-voltuttak i baksetet og oppvarmede spylerdyser. Nivået er likevel ikke like imponerende som på Opelen. Av detaljer du må over på ekstrautstyret for å få gleden av, kan vi nevne navigasjon og ryggekamera. Parkeringssensorer foran og bak, som er kjekt å ha, er også ekstrautstyr. Det samme gjelder adaptive bi-xenonlykter med LED kjørelys.
LES VIDERE:
- Innledning
- Opel Insignia Country Tourer
- Subaru Outback
- Volkswagen Passat Alltrack
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Opel Insignia Country Tourer
- Testvurdering og poeng Subaru Outback
- Testvurdering og poeng Volkswagen Passat Alltrack