-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Resirkulert Golf
Volkswagen har fått TÜV til å lage et miljøregnskap på sin nye Golf. Det anerkjente instituttet bekrefter at resirkulerte materialer er brukt i stor utstrekning.
Hele 527 kg, mer enn 40 prosent av bilens totalvekt, stammer fra resirkulerte materialer. I følge Volkswagen er det første gang en slik undersøkelse er foretatt. Dermed kan ikke Golf VI bare skryte av effektive drivlinjer, men også av at produksjonen slår et slag for miljøet.
501 kg resirkulert metall går med til en bil, men det benyttes også andre resirkulerte materialer som plast (15 kg), glass (9 kg) og forskjellige væsker (2 kg). TÜV forteller at over 5000 komponenter ble kontrollert i deres gransking.
I perioden 2000 til 2005 utviklet VW sammen med sin partner SICON en metode for å behandle rester fra resirkulerte kjøretøy. Med denne metoden kan i overkant av 85 % av dagens moderne biler resirkuleres.
TÜV sier Volkswagens omfattende bruk av resirkulerte materialer, er et eksempel til etterfølgelse for resten av bilindustrien.