-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Toyota setter høye mål
Toyota håper å selge tusenvis av biler når de lanserer sin nye brenselcellemodell i 2015. I fremtiden blir teknologien langt mer tilgjengelig.

Automotive News Europe har intervjuet en av toppsjefene for r&d hos Toyota, Soichiro Okudaira. Han mener at BC-teknologi blir en av flere alternativer for økobiler fra 2020. Innen 2030 tror han også prisene blir på nivå med andre nullutslipp-biler.
Toyota håper de skal klare å selge mellom 5.000 og 10.000 BC-biler når produksjonsutgaven av deres FCV Concept kommer i salg fra 2015.
LES OGSÅ: Toyota går for hydrogen
Da Toyota bygde sine første demobiler med denne teknologien i 2007, kostet bare brenselcelle-systemet i hver bil rundt 750.000 euro. Innen 2015 regner man med å presse kostnaden ned i ca. 36.000 euro, rundt halvparten av bilens forventede utsalgspris.
På lengre sikt håper man å få kostnadene ytterligere redusert med 80 prosent etter hvert som produksjonen øker.
Et problem for brenselcelle-biler i dag er tilgangen til hydrogen som er brennstoffet de fleste av dem benytter. I Norge har det vært stille om den såkalte HyNor-satsingen de siste årene, men vi har nå i alle fall noen få stasjoner i Sør-Norge.
I øko-fokuserte California har myndighetene tatt grep for å sørge for at delstaten har minst 100 hydrogenstasjoner innen 2024. Der leier i dag Honda ut sin FCX Clarity mens Mercedes selger sin F-Cell basert på forrige B-Klasse.
Toyota skal lansere sin FCV sedan i Japan, Nord-Amerika og Europa. På vårt kontinent trekkes Tyskland, Skandinavia og Storbritannia frem som de mest interessante markeder å starte opp i.
Mercedes har tidligere snakket om å lansere en ny BC-modell i 2015, men disse planene er nå utsatt med minst to år. I USA skal Hyundai lease ut 1.000 Tucson FCV neste år, og Honda planlegger å lansere en ny femdørs BC-bil i 2015.