-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
GM dobler hos Suzuki
Suzuki er en av GMs mange japanske allierte. Nå styrker amerikanerne sitt nærvær der, de øker sitsen fra 10 til 20 prosent.
Uansett, sakte og sikkert fortsetter GM å styrke posisjonen sin der. Det er ikke så lenge siden de kjøpte seg inn i Subaru-produsenten Fuji Heavy Industires. Og nå går de til sin gamle allierte, Suzuki, og kjøper ti prosent til av aksjene, i tillegg til de ti de har fra før. Til enorm applaus fra markedet, Suzuki-aksjene økte med nesten 10%.
GMs policy er litt spennende, for bortsett fra hos Suzuki, er de ikke i nærheten av de 30% pluss av aksjekapitalen som gir dem veto-rett på styrenivå, som for eksempel DaimlerChrysler hos Mitsubishi. De nøyer seg med en aksjepost som sikrer et harmonisk samarbeide, og muligheter for felles innsats på for eksempel produktplanlegging, forskning og utvikling – og ikke minst komponent-fellesskap.
Den umiddelbare felles operasjonen for GM og Suzuki nå, etter at Suzukis Wagon R er utstyrt med Opel- og Chevrolet-merker, er å utvikle for produksjon YGM-1 (bildet), konsept-bilen fra Tokyo-utstillingen. Den skal først bygges ved Kosai-fabrikken fra september neste år, men kan også bli et produkt for GMSukis felles fabrikk i Canada. Den nye modellen blir nok også å finne på all verdens markeder, også med GM-navn på. Dessuten antydes det at parallelt med Suzuki-utgaven kan det blir produsert en Saturn-utgave av den, spesielt for Japan.
Skal man nå 10 prosent må man selge mange steder.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no