-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Historisk for VW i Norge
Dieselskandalen ser ikke ut til å påvirke salget av VW i Norge. 23.349 biler midt i november er historisk.
Den som ved inngangen til november trodde at toppen var nådd for bilregistreringer, har så langt tatt feil. Halvveis ut i måneden er økningen 14,4 prosent sammenlignet med samme måned i fjor. Samtidig er det én vinner framfor noen: Volkswagen med bestselgeren Golf.
Mange holdt pusten i slutten av september. Volkswagen-konsernets juks med dieselmotorer sendte sjokkbølger langt utenfor egne rekker. Men påvirket det salget av merkets nye biler? Så langt tyder ingenting på det i Norge. For aldri er det blitt registrert flere VW enn i 2015.
Her er noen VW-nøkkeltall med OFV som kilde:
- 23.349 personbiler.
- 14.696 Golf.
- Golf alene står for 11,5 prosent av alle personbilregistreringene i Norge.
- 54,2 prosent av alle Golfene er elektriske.
- 12,7 prosent av Golfene er ladbare hybrider.
Men selv med det høye antallet nyregistrerte Golf, kan det bli tøft å slå VWs egen Boble-rekord fra 1969: 16.699 biler på ett enkelt år.
Gjennom hele 1960-årene dominerte VW Boble bilsalget. I 1960 og 1961 var mer enn hver femte nye bil en Boble, eller Type 1 som det heter hos Volkswagen.
Fem år før lanseringen av Golf (1974) var rekorden et faktum i et norsk marked som den gang nærmet seg 100.000 nye biler.
Andreplassen på denne noe uoffisielle statistikken hadde Ford Sierra med 11.779 biler fra utgangen av jappeåret 1986 til 10. september i år. Da dundret Golf forbi.
Golf passerte for flere år siden Type 1 som landets mest foretrukne bilmodell i historisk perspektiv. Nå gjenstår bare å bli størst innenfor kalenderåret. Det kan skje i romjulen.