-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Volvo med ny bensinmotor
Volvo lanserer en helt ny 2,0-liters turbo bensinmotor. Den skal i første omgang tilbys til S80, V70 og XC60.
De nye GTDi-motorene benytter direkteinnsprøyting, doble, variable kamaksler og Volvos egenutviklede turboteknologi. Dermed oppnås kombinasjonen lavt forbruk og utslipp og høye ytelser over et stort register.
På tross av beskjedne mål byr en 2,0 GTDi på 203 hk. Maks dreiemoment er 300 Newtonmeter allerede ved 1750 omdreininger.
- Vi har lykkes med å konstruere en firesylindret motor som er like kraftig som en femsylindret 2,5-liter, og den er vesentlig mer energieffektiv, sier Magnus Jonsson, sjef for produktutvikling hos Volvo.
- Dette er bra for de som ønsker kraft og dynamikk, men også for miljøet som drar nytte av lavere utslipp. En av hemmelighetene bak motorene, er vår nyutviklede turboteknologi, sier Jonsson.
Her er tekniske data for den nye motoren:
Ytelser i biler: