-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
5000 el-biler fra – tenk – PSA
Ikke husker jeg hvor mange el-biler diverse Ford-koryfeer lovte skulle rulle fra samlebåndene i Aurskog, men det var da fire-sifret? Minst? Mens vi venter på det får vi feire at Heuliez nå har bygget el-bil nr. 5000 for PeugeotCitroën.

For PSA var produksjonsvolumet for lavt til at de kunne ta opp egne samlebånd med denne ombyggingen, derfor ble jobben satt bort til Heuliez, som ellers bygger busser og en og annen stasjonsvogn.
For å øke interessen for denne drivformen med batterier og el-motorer i stedet for en effektiv, kompakt hilsen fra hr. Otto eller hr. Daimler, ble modellutvalget i 1998 utvidet til også å omfatte Partner og Berlingo. Men disse produseres faktisk på samme båndet som de normale, ved gruppens fabrikk i Vigo, Spania.
5000-jubileet gjelder imidlertid bare bilene fra Heuliez, der nøyaktig 56% er Peugeoter (117 a: Regn ut hva det vil si i antall enheter. 117 b: Hvor mange prosent representerer da Citroën? Gi svarene med to desimaler)
Totalt har imidlertid PSA solgt nesten 9000 el-biler siden 1995 i et marked som ser ut til å ha absorbert ca. 9000 slike. PSA er med andre ord markedsleder på dette feltet. Produktene går først og fremst til offentlige, statlige eller kommunale, myndigheter. Det er få som kjøper dem frivillig.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no