-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bråk om VW-aksjer
VW fikk ganske meget pepper for sin aksjonærpolitikk ved den siste generalforsamlingen, men alle forsalg om endringer i for eksempel aksje-strukturen og stemmerettregler falt. En aksje-eier som eier mindre enn 2 prosent av kapitalen har nå tatt ut retts-klage mot konsernet.

Men nei, anført av den største VW-aksjonæren Nieder Sachsen, den staten der VW har sitt hovedsete, ble alt ved det gamle. Også stemmerettsreglene som i praksis gjør det umulig å få til endringer dersom ikke de 20 prosent som eies av Nieder Sachsen sier ja. Dette er for øvrig en regel EU ser på nå, og som kan bli erklært ugyldig.
Nå har Liverpool gått til retten for å stanse det aksjetilbakekjøpet som generalforsamlingen sa ja til. Liverpool begrunner sitt krav med at det er kostbart for fabrikkens aksjonærer, og at det er mer effektive måter å betjene aksjonærene på. Fabrikken er totalt avslappet i forhold til stevningen. De regner med en innledende runde i september og at VW da vil få god tid til å svare på stevningen.
En rekke tyske institusjonelle investorer var særdeles enige med Liverpool under generalforsamlingen, men Bermuda-investorene har ikke funnet noen tyskere som vil støtte det skrittet man nå har tatt. Slik oppfører man seg simpelthen ikke i det tyske aksje-establishment.
Ingen regner heller med at rettssaken kommer til å ende med en stopp-ordre til konsernet. Men symbolsk er stevningen meget viktig. Det bringer til overflaten den aksjonær-misnøyen som har ulmet sterkt de siste par årene. Det er tvilsomt om Ferdinand Piëchs etterfølger, når han kommer neste år, vil legge seg på en like tysk linje.