-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Bykjøring på en Boble-skjerm
Dette kan se ut som en ganske pervers idé: Bygge en kompakt scooter av skjermen fra en gammel Boble.
Heldigvis lages det så mange retrodeler nå at forhåpentlig er det ikke nødvendig å slakte en gammel Boble for å lage et par scootere som dette.
Men ellers er jo ideen søt, selv om jeg ikke aner hvordan de oppfører seg i trafikken. De ser veldig ut som tradisjonelle amerikanske scootere, tunge og kort akselavstand – noe som ikke alltid medførte den morsomste transporten gjennom storbyene.
Her har vi altså Brent Walter («jeg lager og bygger masse forskjellige ting») som har tatt hvert hjørne av en gammel Boble og bygget scootere av dem.
Han mikser forskjermen med bakskjermen, dermed får han også med de riktige lyktene, og setter dem oppå en ramme som blant annet inneholder en motor på 79 ccm (du kan få dem opp til 212 ccm) og to hjul med bremser.
Og dermed er vi i gang.
Walter har bare bygget et par eksemplarer for seg selv, men ser ikke bort fra at dette kan bli et salgbart produkt. I så fall lover han å levere dem i en av de originale Boble-fargene – som vi ser dem her.
Et skikkelig 50-talls preg har de også. Med fete små hjul, og et veldig bredt styre og mer karosseri enn slike små poder egentlig burde ha.
Det er ikke sagt et ord om prestasjoner, men 79 kubikk høres ikke akkurat ut som fest på lokkale’.
Og ber du meg snakke sant, så er jeg ikke en gang sikker på om jeg syns de ser søte ut.