-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Bykjøring på en Boble-skjerm
Dette kan se ut som en ganske pervers idé: Bygge en kompakt scooter av skjermen fra en gammel Boble.
Heldigvis lages det så mange retrodeler nå at forhåpentlig er det ikke nødvendig å slakte en gammel Boble for å lage et par scootere som dette.
Men ellers er jo ideen søt, selv om jeg ikke aner hvordan de oppfører seg i trafikken. De ser veldig ut som tradisjonelle amerikanske scootere, tunge og kort akselavstand – noe som ikke alltid medførte den morsomste transporten gjennom storbyene.
Her har vi altså Brent Walter («jeg lager og bygger masse forskjellige ting») som har tatt hvert hjørne av en gammel Boble og bygget scootere av dem.
Han mikser forskjermen med bakskjermen, dermed får han også med de riktige lyktene, og setter dem oppå en ramme som blant annet inneholder en motor på 79 ccm (du kan få dem opp til 212 ccm) og to hjul med bremser.
Og dermed er vi i gang.
Walter har bare bygget et par eksemplarer for seg selv, men ser ikke bort fra at dette kan bli et salgbart produkt. I så fall lover han å levere dem i en av de originale Boble-fargene – som vi ser dem her.
Et skikkelig 50-talls preg har de også. Med fete små hjul, og et veldig bredt styre og mer karosseri enn slike små poder egentlig burde ha.
Det er ikke sagt et ord om prestasjoner, men 79 kubikk høres ikke akkurat ut som fest på lokkale’.
Og ber du meg snakke sant, så er jeg ikke en gang sikker på om jeg syns de ser søte ut.