-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Ford vil møte kvalitetskrav – utsetter Explorer
Ford i USA har hatt store møter med forhandlerne for å diskutere kvalitets-renommé. Etter dette årets blanding av dramatiske og latterlige tilbakekallinger fra Fords side er dette er tema som bekymrer forhandlerne meget. Nå forteller Ford at de har lyttet, og at de utsetter intro av 2002 Explorer for å bedre kvaliteten.

Explorer er jo bilen som har fått et noe frynsete rykte etter felles-skandalen med Firestone. Tilsvarende skal ikke gjenta seg, loves det, men man ønsker jo også å unngå sånne fjollete ting som har skjedd med den nye Escape, der rattet detter av, eller hjul faller av. Søker du på Escape i registeret vårt, vil du finne minst seks tilbakekallinger på denne flunkende nye modellen.
Nå vil vel de fleste bilingeniører fortelle deg at kvalitet oppnår man ikke ved å sjekke biler som står på gårdsplassen – kvalitet bygges inn av ingeniørene når bilen konstrueres og bygges inn på samlebåndet. Men Ford 2000-reformen, som vi ikke hører særlig mer om lenger, sørget utvilsomt for å kutte ned på ingeniør-arbeidet. Sannsynligvis vil dette vise seg å ha vært et elendig forsøk på å spare, det er da også mange tegn som tyder på at Ford forholdsvis aktivt forsøker å øke engineering-tyngden sin igjen.
Vi får ønske dem lykke til med den nye Explorer, og håpe at den ikke gir oss så mange muligheter til spennende stoff som forgjengeren gjorde.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no