-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Frem og tilbake for varebiler
Dagens krav til varebil klasse 2 blir ikke videreført. Det nye kassekravet som ble foreslått av regjeringen i det opprinnelige statsbudsjettet, blir likevel vedtatt.

I de nye reglene ligger det også at den tidligere vektgrensen for varebiler blir fjernet. De fleste stasjonsvogn-varebiler kom inn under regelen som krevde en totalvekt på minimum 2,1 tonn. Etter de nye reglene må nå også disse kunne romme den omtalte kassa, hvilket de ikke gjør. Du kan med andre ord glemme å få kjøpt for eksempel Audi, BMW 5-serie, Mercedes E-klasse eller Volvo V70 som 2-seter til budsjettvennlig pris.
For ordens skyld gjør vi oppmerksom på at de nye kravene til kassestørrelsen først skal tre i kraft fra 1. april 2001. Har du allerede bestilt en ny bil av denne typen bør du således be om en garanti fra selgeren om at bilen leveres innen denne dato.
Finansdepartementet må legge på plass en rekke utfyllende bestemmelser før ordningen kan tre i kraft. Alle partier er enige om at det skal settes ned et utvalg som skal se på hele dagens bilavgiftssystem. Innstillingen fra Finanskomiteen foreligger tirsdag eller onsdag.
Tapere blant bilimportørene i forbindelse med avgiftsomleggingen blir i stor grad to av de store, Toyota med sin Yaris Verso (som ikke får plass til den nye kassa) og Møller US med sine Jeep modeller som i all vesentlighet selges som varebiler.
Av Terje Ringen – bilnorge.no
Kilde: Bilnytt