-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Lupo: Årets Sportsligste
Det tyske bladet, Sport Auto, har hatt 154 biler på en lang liste og bedt sine lesere stemme på de mest sportslige. Det ble utdelt førsteplasser i en rekke klasser, dessuten ble det utropt en totalvinner. Tyske leseres sportsligste bil i 2000 ble en VW Lupo!

Bare det å ha lest om alle disse bilene i løpet av et år virker temmelig imponerende, for å tro at dette valget er skjedd på basis av lesernes egne erfaringer er vel kanskje å ta i?
Bilklassene var oppdelt i prisklasser, der den dyreste gjaldt biler over 200.000 Mark. Der vant Diablo, fulgt av Ferrari 550 Maranello, Mercedes SL 73 AMG, Ferrari 456 GT, Zonda C 12 og IVM Callaway C12.
Neste prisklasse er fra 150-200.000 DM og der ble det notert 10 plasser: Porsche 911 Turbo vant, deretter Ferrari 360 Modena, Porsche 911 GT 3, Chrysler Viper GTS, BMW Z8, Wiesmann Roadster, Mercedes CL 55 AMG, Aston Martin DB 7 Vantage, Mercedes CLK 55 AMG og Jaguar XKR Coupé!
Bilene mellom 100 og 150.000 DM var også ganske tallrike: BMW M3 i tet, deretter Audi RS 4, Porsche 911 Carrera, Lotus Exige, Maserati 3200 GT, BMW M5, Lotus Esprit V Luxury (!), Chevrolet Corvette C5, TVR Cerbera og Alpina B10 V8.
De fra 75.000 til 100.000 DM startet med Porsche Boxster S og fortsatte med Renault Clio Sport V6, Mitsubishi Carisma GT EVO VI, BMW M Coupé, BMW M Roadster, Alpina B3, Audi S4, Mercedes SLK 320, Mercedes CLK 320 og TVR Chimaera 400.
Fra 55 til 75.000 DM fant vi på topp Honda S2000. Deretter kom BMW 330 Ci, BMW Z3 Coupé 3,0, Audi S3, Lotus Elise 111 S, Audi TT Coupé Quattro, Donkevoorrt D8, Opel Speedster, Audi TT Roadster Quattro og Mercedes C 320.
Så begynner vi å nærme oss de man kan ha råd til: prisklasse 45-55.000 DM: Lotus Elise på topp, deretter Subaru Impreza 2,0 GT Turbo, BMW Z3 Roadster 2,2, Fiat Coupé 20 V Turbo, Alfa 156 2,5 V6 24 V, VW Golf 2,8 V6 4motion, Audi A4 2,8 Quattro, Honda Integra R, Lexus IS 200 og Ford Cougar 2,5 V6.
Nest billigste gruppe går fra 35 til 45 tusen DM og der befinner Audi A3 seg på topp. Så kommer renault Clio Sport 2,0 16V, Alfa 147 2,0, Toyota MR-2, Seat Leon Sport 1,8T, Mazda MX5 1,9 16V, VW Golf GTI, Seat Ibiza Cupra, Toyota Celica S og Opel Coupé.
Biler som koster opp til 35.000 DM var det bare syv av, Med VW Lupo GTI på topp. Så fulgte Peugeot 206 S 16, VW Polo GTI, Fiat Punto HGT, Opel Tigra 1,6 16V, Citroën Saxo 1,6 VTS og Ford Fiesta 1,6 Sport.
Har du sett noe så tysk: Her er Audi TT Coupé Quattro 1,1 prosentenheter sportsligere enn Audi TT Roadster Quattro, og synes du ikke du ser den tyske leseren klø seg i hodet og lure på om Lotus Elise er mer sportslig enn Lotus Elise 11 S (hva nå det måtte være for noe) - eller er kanskje Lotus Exige enda sportsligere? Og hva som hadde fått så mange til å stemme inn Lupo GTI at den ikke bare ble vinneren i den billigste kategorien, men også totalt, kan man jo lure på.
En av dem som har slitt seg gjennom hele det tyske spørreskjemaet heter Berndt Herrmann. Han hadde Stemt på Renault Clio Sport V6 som totalvinner, og ble trukket ut som vinner av leserunderøkelsen. Gevinsten? En Clio Sport V6! Sikkert populært på arbeidsplassen. Han jobber som praktikant ved BMW M GmbH!
Bilder av vinnerne
Lamborghini Diablo
Porsche 911 Turbo
BMW M3
Porsche Boxster S
Honda S2000
Lotus Elise
Audi A3
VW Lupo GTI
"Gevinsten" Renault Clio Sport V6
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no