Mercedes med egen Internet-portal

Spennende å høre BMW og Mercedes begrunne sine forskjellige oppfatninger av hva Internet kan gjøre for bilhandelen. På en konferanse i Tyskland i går presenterte de ganske motstridende syn.

Publisert

Mercedes på sin side er i ferd med å legge opp til direkte handel på nettet. Hubertus Troska, som er MB-ansvarlig for marketing, personbiler, kunne fortelle at til Paris-utstillingen skal Mercedes-Benz lansere en egen portal. Det ble ikke gitt nærmere detaljer, men dette skulle være startskuddet for en meget større satsing på nettet fra Mercedes’ side. Selv om de i følge Troska ligger ganske bra an i dag også. Han påsto at av alle hjemmesidene til verdens bilfabrikker var MB-sidene de med de hyppigste besøkene.

Troska kunne også fortelle at allerede i dag inneholdt MB-sidene 8.000 nybiler. Kundene kan fritt velge mellom alle disse, farger, utstyr, priser, og bestemmer han seg for en gir han melding om det. Så vil hans nærmeste forhandler sette seg i kontakt, og i løpet av 9 – 10 dager vil akkurat den bilen kunne bli utlevert – uansett om den opprinnelig sto et helt annet sted i Tyskland.

Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no

Powered by Labrador CMS