-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Nytt grep mot Ford
Akkurat som om ikke Ford har nok akkurat nå, med Firestone og komiteer som puster dem ned i nakken. Nå antyder Michael Ballachey nok et problem. Han er dommer i en California-rett og truer med å pålegge Ford å tilbakekalle nesten 2 millioner biler. I så fall, en helt ny praksis.

Saken går på påliteligheten av en tenningsmodul, og i den foreløpige dommen sier Ballachey (ingen tvil om hvilket navn Vålerenga-Klanen ville satt på ham) at Ford har overveldet ham med en strøm av lite overbevisende statistikk (om modulens pålitelighet).
Dommeren mener også at han ikke behøver føle seg overkjørt av Fords tekniske brillianse: Fords strategi har åpenbart vært at dersom de ikke blir stilt de helt korrekte spørsmålene er det ingen grunn til å svare på det vår fornuft forteller oss at spørsmålet egentlig dreier seg om. Ganske krasst formulert.
Saken, som 3,5 nåværende og tidligere Ford-eiere står bak, dreier seg om hvorvidt Ford plasserte tenningsmodulene for nær motoren slik at varmen fikk dem til å fungere såpass dårlig at man risikerte motorstopp.
Saksøkerne kaller dette et meget alvorlig sikkerhetsproblem. Ford på sin side sier at dels har de ikke levert en dårlig konstruksjon og dels er det bare regjeringen, ved NHTSA, som har myndighet til å tilbakekalle biler.
Av Jon Winding-Sørensen – Bilnorge.no