-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Putin vil ha bedre bil
Dette er en original vri. En åpen designkonkurranse for å tegne den russiske presidentens nye bil. Nå er konkurransen inne i siste fase. Du kan se forslagene her.
Historien er at Vladimir Putin ikke er veldig glad i tyske limousiner som skal frakte VIP’er rundt i fedrelandet. Derfor ba han industrien komme opp med noe nytt og representativt.
Forslaget fra ZIL var omtrent like firkantet som tidligere prestisjebiler fra russiske produsenter, og fikk tommelen ned.
Dermed slo blant annet Marussia, kjent for luksussuperbiler og litt innsats i Formel 1, og nettstedet CarDesign.ru til.
I januar startet de en konkurranse der de ba både amatører og proffe om et forslag til en ny russisk President-bil. Den skulle være på høyde med det beste fra Europa, både Rolls-Royce og Mercedes-Benz ble nevnt i den sammenhengen.
Dette er en bil som kan være inntil 630 cm lang med en akselavstand inntil 380 cm, 220 cm bred og 165 cm høy.
Men dette er ikke alt. I tillegg skal hoffet ha noen følgebiler i SUV-familien - ikke veldig meget mer beskjedne forresten, inntil 570 cm lange og gjerne så mye som 195 cm høye. Pluss en mikrobuss som også skal være en ingrediens i president-følget.
Denne konkurransen var åpen frem til 20. februar slik at nå er juryen midt oppe i arbeidet med å velge ut vinnerkandidater.
I det fjerne vinker en førstepremie på 15.000 rubler (som i øyeblikket tilsvarer nesten 30.000 kroner), men man kan vel gå ut fra at dersom en bil virkelig blir bygd etter et av de forslagene som kommer inn, vil det endelige honoraret bli noe høyere.
CarDesign.ru forteller at de har mottatt 40 innspill fra designstudenter og proffe designere og dobbelt så mange fra de glade amatører.
Vi viser noen av forslagene i bildegalleriet, men dersom du ønsker å ha full oversikt kan du gå inn her og se samtlige (og ikke trykk på English Version der, for da forsvinner de aller fleste forslagene).
Resultatet av denne konkurransen skal forresten offentliggjøres – en ganske passende dato i historisk russisk sammenheng – den 1. mai.