-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Radical i taket
Det er ikke bare grevlinger i taket, racer/gatebilen kan også kjøre opp ned i taket nå, dersom du finner et som er langt nok og jevnt nok. Viser julehelgens vindtunnelarbeid.
Og når folkene der ikke bare bygger egne V8-motorer til racerbilene sine, men også legger ut lydfiler i det øyeblikk man har klart å starte den opp for første gang, sier det seg at vi har med entusiaster å gjøre. Entusiaster som har lyst til å dele gleden med andre.
Så nå forteller de om noen hyggelig døgn i vindtunnelen til MIRA med den nye SR8. Da bilen var nesten komplett satt opp, viste det seg at ved toppfart, 290 km/t, hadde den et høyere marktrykk i kilo, enn den veier med full tank og fører. Derfor blir den neste testen å ta vår beste fører, Michael Vergers, og la ham kjøre opp ned i taket på en lang tunnel.
Karosseriarbeidet, designeren heter Nick Walford, er så vellykket at nedoverkreftene er 2,5 ganger så høye som på forgjengeren SR3 – og den befant seg slett ikke på skammekroknivå.
Radical-folkene forteller villig vekk om et par småting som må gjøres: motor-mapping i litt finere detaljer og en liten oljelekkasje ved gearkassen må tettes. Men her har man et helt nytt karosseri, en helt ny motor og en helt ny transaksel, og det hele går som smurt. Applaus.
Mandag etter julaften var entusiastene tilbake på banen for å foreta de siste justeringene. Og så er det bare å vente på at sesongen starter.