-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Seoul avlyser utstillingen sin
Stor sorg er det nok ikke blant de få som har vært nødt til å besøke Seoul International Motor Show, for eksempel de som trodde de måtte dit, fordi de trodde leserne deres gjerne ville vite noe om alt som ikke ble vist der. For dette har vært den blekeste, mest isolate av alle bilutstillinger. Neste års utgave er heldigvis avlyst.
Proteksjonistiske Korea har arrangert en bilutstilling, der alle de utenlandske merkene, som har til sammen ca. 3% av markedet, fikk tildelt en egen hall på ca. 100 kvm. Selvfølgelig satt på spissen, men slik virket det.
Utstillingen har ikke lang tradisjon på kalenderen, den har vært arrangert annethvert år sidn 1995, og neste utgave skulle finne sted i mars neste år. Men så forklarte Daewoo at midt oppi alle vanskelighetene sine ville det ikke være riktig av dem å delta på en slik glamorøs utstilling samtidig som de sa opp tusenvis av arbeidere. Samsung, som nå eies og drives av Renault sa det samme, men med annen begrunnelse. Tilbake ville det da vært Hyundai og den Hyundai-eide Kia. Gøyal utstilling.
Men da blir det vel plass til import-bilene, siden to av fire fabrikker blir borte. Ja, kanskje det, men da heller avlyse hele greia. Vel er vi for fri konkurranse, men det får da være grenser .
Importbilene gir blaffen, de har gått sammen om å holde sin egen utstilling. Sterkt overvåket av fagforeninger og skattedirektorat-ansatte. Den første av disse alternative utstillingene fant sted i mai i år.
Av Jon Winding-Sørensen – bilnorge.no