-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
BMW Norge vil ha kontakt med BMW-eiere
BMW Norge AS melder at de i løpet av februar vil iverksette kampanjer for å sikre seg bredest mulig kontaktflate blant norske BMW-eiere. Heri innbefattet eiere av nye og brukte BMWer som er importert utenom den norske BMW-organisasjonen.

Sjøholt ble ansatt fra årsskiftet i nyopprettet stilling for å styrke bruktbil i den norske BMW-organisasjonen. Oppgaven hans er bl.a. å analysere bruktbilhåndteringen hos norske BMW-forhandlere. Importorganisasjonen, som er datterselskap av den tyske BMW Gruppen, eier ingen av de 30 autoriserte BMW-forhandlerne i Norge.
–Vi ønsker å ta ansvar for BMW som produkt, og det gjør vi, men når bilene havner utenfor BMWs eget salgssystem kan vi ikke lenger ta ansvaret for den enkelte bils historikk. Det tar to sekunder å tilbakestille en elektronisk kilometerteller for en som er kyndig på området. Dette gjøres jo, hvilket er uheldig for BMW som brand. Og dersom det har oppstått en fabrikasjonsfeil der bilene må tilbakekalles for utskifting av deler, har vi heller ikke fått tak i eierne av disse bilene fordi alle tilbakekallinger går gjennom importørleddet, opplyser salgs- og markedsdirektør Øystein Sponheim i BMW Norge AS (bildet). –Importøren vet jo aldri om en gråmarked-bil befinner seg i Norge eller Tyskland, det vet ikke engang Tyskland, tilføyer han.
Nå vil importøren skape trygghet både i trafikken og for flest mulig BMW-sjåfører ved å få tak i gråmarked-kundene, som i hovedsak har konsentrert seg om å kjøpe 2 til 4 år gamle biler. –Vi skal om kort tid opprette en innrapporteringsplass på www.bmw.no for å tilby gråmarked-kundene å kunne oppgi data for sin bil, slik at de kan innkalles i tråd med fabrikkens tilbakekallinger dersom det skulle bli aktuelt. Og selvsagt vil vi tilby dem service og reparasjoner. Dette for å sikre BMW eiere ett riktig produktet. Å ikke ha noen dialog med bilister som kjører merket vårt, anser jeg for å være unaturlig, hevder salgs- og markedssjef Øystein Sponheim hos BMW Norge AS.