-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Elektrisk og hybrid
To nye konsepter fra Toyota
Toyota har presentert to nye konseptbiler med klar indikasjon på hva vi har i vente de kommende årene.
Toyota andre elbil fikk du en forsmak på for noen uker siden gjennom bZ Compact SUV Concept. Samtidig lovet de mer informasjon for Europa i starten av desember.
Så mye mer informasjon deler ikke Toyota nå heller, men vi får vite at den er designet hos ED2, designsenteret de har i utkanten av Nice.
Vi får også bilens fysiske mål som forteller om en lengde på 453 cm, en bredde på 189 og en høyde på 156 centimeter. Om vi sammenligner med volumselgeren C-HR så er den kommende elbilen 14 cm lengre, 10 cm bredere og en centimeter lavere.
Den blir med andre ord blant de mer romslige modellene i det populære C-SUV-segmentet.
Toyota sier ikke noe konkret om når modellen som trolig får betegnelse bZ3X skal lanseres, men forteller at de frem mot 2026 planlegger seks bZ-modeller for Europa.
Samtidig viste også Toyota en C-HR Prologue som forsmak på andre generasjon av den populære SUV-en. Vi ser at den følger i fotsporene på dagens modell som ble ansett som vågal i design, i alle fall til Toyota å være, da den kom på markedet i 2016.
De forteller at neste generasjon C-HR skal fortsette som hybrid, men at den i tillegg skal komme som ladbar. Det betyr muligens tilsvarende drivlinje som de nylig lanserte i den nye generasjonen av Prius som kun skal selges som plug-in i Europa.