-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
LA Auto Show
Nystart for ny bZ
Jommen blir det bilutstilling i Los Angeles. Åpner for publikum i morgen. Det skal bli spennende å se om den blir bedre enn Detroit. Der var det bare én nyhet: noe med Mustang. LA får flere, bl.a. en Toyota.
La oss håpe denne premieren blir litt greiere enn den for forgjengeren.
Toyotas batterielektriske bZ4X – hvor tar de slike navn fra? – ble lansert i mai i fjor. Først bare gjennom selskapets egen mobilitetstjeneste Kinto «for å eliminere kundenes rekkeviddeangst» og «for å ta hensyn til miljøet».
Kundene fikk andre problemer enn rekkevidde – bilene ble ikke levert. Og Toyota fikk andre oppgaver enn å ta hensyn til miljøet – de måtte fikse et påstått hjulboltproblem som holdt bilen fra markedet til tett innpå i år.
Men da bilen ble presentert i fjor sa Toyota også at innen 2025 ville det være sju forskjellige bZ-modeller på markedet.
Her er versjon to – foreløpig bare i form av disse bildene og uten detaljer (mer skal komme i desember sies det).
Og akkurat det holder lenge for meg.
Dette, som visstnok heter bZ Compact SUV Concept, ser meget ryddigere ut enn første utgaven.
Fronten virker mindre butt (det er kanskje bare bildene?), overhengene virker kortere og førerhuset virker smalere med en mer organisk form slik at den øvre delen blir meget mer harmonisk.
Fremdeles er sidene skikkelig skulpturerte, men med mye mindre visuell støy enn det vi noen ganger opplever derfra.
Interiøret skal også være forbedret, heter det i pressemeldingen. Men når vi ser etter detaljer, koker det vel egentlig ned til at denne også har fått sin Siri – hva det nå er hun heter når hun er født i Toyota City.
Dessuten er det noen bevegelige lys-funksjoner inne i kabinen som på en eller annen måte har noe med passasjerers og førers oppførsel å gjøre – uten at jeg skjønte noe særlig av det.
Den nye virker mindre enn original-bZ’en – da blir vel navnet bZ3X? – mer som en elektrisk Corolla Cross.
Men vi skal altså snart få vite mer.
Det jeg, personlig, gjerne vil vite mer om, er hvordan Toyota – av alle – etter snart 300 millioner biler fra egne fabrikker der hjulene var kjent for alt annet enn å dette av, plutselig klarte å designe hjul som ramler av.