-
Bavaria Norge:
Salgsleder
-
Møller Bil Lillehammer:
Kundemottak/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Servicemarkedssjef
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
– Verdens sikreste nordiske friksjonsdekk
Hakka RSi erstatter Q: I god tid før neste vintersesong, altså i løpet av høsten, er Nokians nyutviklede piggfrie dekk på plass hos forhandlerne. Dekket, som skal erstatte Hakkapeliitta Q, har betegnelsen RSi, hvor R angir at dekket er konstruert for hastighetsklasse R. Det betyr at maksimal hastighet er 170 km/t, mot 160 km/t for Q-dekket.
Normalt vil en eller flere egenskaper hos et dekk svekkes når andre egenskaper styrkes – det perfekte vinterdekket er det i praksis umulig å lage. Sammenlignet med Hakka Q har imidlertid Nokian lykkes med å forbedre nær sagt alle egenskaper med sitt RSi-dekk, i følge Nokians målinger. Tallene viser bedre grep på både is, snø og vått, samtidig som også rullemotstand og sørpeplaning har blitt litt bedre. Konstruksjonen av det retningsbestemte mønsteret har gitt bedre stivhet og kjørestabilitet, egenskaper som ikke var på topp i Q-dekket.
Stabiliteten og våtgrepet er forbedret for at RSi skal kunne møte konkurransen fra de kontinentale piggfrie dekkene. Dette er dekktyper som har et relativt stort marked i Sverige, men som ikke har slått an i samme grad verken her hjemme eller i Finland.
Vi har ikke hatt anledning til å kjøre objektiv test på dekket, men vi har prøvekjørt dekket på variert underlag i Finland, og det oppførte seg eksemplarisk på så vel snø og is som barmark. For eksempel var bremsestrekningen fra 60 km/t på is mellom fire og fem meter kortere enn med Hakka Q. Til tross for forbedringene er likevel ikke RSi på nivå med piggdekk når det gjelder grep på is, det skulle bare mangle.
Fra høsten av leveres RSi i 29 dimensjoner fra 13 til 18 tommer. Alle dimensjoner fra og med 15 tommer og oppover har bæreevne som tilfredsstiller betegnelsen XL (Extra Load).