-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lincoln Mark X eller MKX
MKX er det offisielle navnet på en av Lincolns to konseptbiler i Detroit. Men er det bare en annen måte å si Mk (for Mark) X på eller skal også Lincoln gjøre som Cadillac, og bruke alfabetet på en måte som er umulig å huske?
Lincolns folk insisterte ved avdukningen på at den nye modellen heter EmmKåEks og at de skal gjøre som andre luksusmerker, å gå alfanumerisk. Den bestemmelsen er ganske ny, så sent som i desember ble denne bilen fremdeles omtalt som Aviator, akkurat som den ble da de sendte ut det første teaserbildet av den i oktober.
Greit, da kan man i hvert fall ikke ta feil av denne og den gamle Aviator, som forsvant stille fra scenen en gang i fjor.
På kanten
Den nye modellen, som altså skal i produksjon, er en luksuriøs crossover, men akkurat hva de skal med den og hvem de skal selge den til er ikke helt åpenbart. Dette er en bil som er luksuriøs, men ikke vulgær, komfortabel, men ikke bedøvende, og vi retter den mot amerikanske kunder som fremdeles lever den amerikanske drømmen, sa Anne Stevens - en av Fords toppfolk.
Hva hun glemte å nevne er at denne patriotiske bilen er en lett modifisert Mazda 6 som skal bygges i Canada. Den er også, ganske åpenbart kanskje, en meget nær slektning av en annen Ford som også debuterte i Detroit: Edge. (Hvorfor man døper en bil for Kant når man så åpenbart står på kanten av stupet, er heller ikke helt enkelt å forstå forresten.)
I messeutgaven hadde den en V6 motor på 3,5 liter og den samme seks trinns automaten som Ford og GM har utviklet sammen. Firehjulsdriften var koblet til Volvos stabilitetsprogram, og det luktet også Europa av bilens adaptive lykter.