-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lincoln Mark X eller MKX
MKX er det offisielle navnet på en av Lincolns to konseptbiler i Detroit. Men er det bare en annen måte å si Mk (for Mark) X på eller skal også Lincoln gjøre som Cadillac, og bruke alfabetet på en måte som er umulig å huske?
Lincolns folk insisterte ved avdukningen på at den nye modellen heter EmmKåEks og at de skal gjøre som andre luksusmerker, å gå alfanumerisk. Den bestemmelsen er ganske ny, så sent som i desember ble denne bilen fremdeles omtalt som Aviator, akkurat som den ble da de sendte ut det første teaserbildet av den i oktober.
Greit, da kan man i hvert fall ikke ta feil av denne og den gamle Aviator, som forsvant stille fra scenen en gang i fjor.
På kanten
Den nye modellen, som altså skal i produksjon, er en luksuriøs crossover, men akkurat hva de skal med den og hvem de skal selge den til er ikke helt åpenbart. Dette er en bil som er luksuriøs, men ikke vulgær, komfortabel, men ikke bedøvende, og vi retter den mot amerikanske kunder som fremdeles lever den amerikanske drømmen, sa Anne Stevens - en av Fords toppfolk.
Hva hun glemte å nevne er at denne patriotiske bilen er en lett modifisert Mazda 6 som skal bygges i Canada. Den er også, ganske åpenbart kanskje, en meget nær slektning av en annen Ford som også debuterte i Detroit: Edge. (Hvorfor man døper en bil for Kant når man så åpenbart står på kanten av stupet, er heller ikke helt enkelt å forstå forresten.)
I messeutgaven hadde den en V6 motor på 3,5 liter og den samme seks trinns automaten som Ford og GM har utviklet sammen. Firehjulsdriften var koblet til Volvos stabilitetsprogram, og det luktet også Europa av bilens adaptive lykter.