-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Hybrid Highlander
Toyotas 2005-modell Highlander, som debuterte på Detroit-utstillingen, vil bli fabrikkens hybridbil nummer 2 etter Prius. Syv seter og solide dimensjoner viser at hybride løsninger ikke bare er for småbiler.
Der finnes det også el-motorer på bakhjulene og kraften fordeles ved hjelp av VDM-systemet (Vehicle Dynamic Management) som også gjør endel andre jobber, som å sørge for at du ikke tipper eller skrenser eller dummer deg ut med bremsingen. I følge informasjonene skal VDM være mindre merkbart enn VSC men samtidig gjøre en bedre jobb. Jeg må innrømme at akkurat der mistet Toyota meg.
Tre seterekker og koppeholdere også for de aller bakerste. Og alt ekstrautstyret som er tilgjengelig for dagens Highlander. Også den vanlige Highlanderen skal forresten fortsette som nå, men med de eksteriøre modifikasjonene som hybriden er utstyrt med.
Når denne kommer på markedet har allerede Lexus RX vært der noen måneder. Så dermed har Toyota-konsernet tre hybrider ute hos forhandlerne mens resten av bilverdenen (bortsett fra Honda) ikke en gang har tenkt å få ut fingeren.