BilNorge til værs

BilNorge øker stadig i popularitet og oppnådde i januar sine beste besøkstall noensinne. På Gallups RedMeasure-måling er nettstedet blant de som øker mest i årets første måned.

Publisert Sist oppdatert

Til sammen hadde BilNorge drøyt 2,6 millioner sidevisninger i januar 2003, en økning på hele 88% fra desember 2002. Sammenlignet med januar 2002 var økningen på 17%. Trafikkøkningen fordeler seg jevnt på redaksjonelt stoff og på søkemotorer for nye og brukte biler.

BilNorge er markedsplassen for norske merkeforhandlere og tilbyr ca 14.000 bruktbiler for salg. Bilene overføres hver natt fra softwaren CarWEB som er installert hos ledende merkeforhandlere. I tillegg inneholder siden en komplett oversikt over priser og data på nye biler utarbeidet av Opplysningsrådet for Veitrafikken (OFV).

-Vi er svært godt fornøyd med resultatutviklingen den siste måneden. En rekke nye brukere har oppdaget siden vår som oppdateres med ferske bilrelaterte nyheter 365 dager i året, sier markedssjef i Bilforlaget, Knut Skallerud. -Spesielt har vi sett stor interesse for vår omfattende dekning av den internasjonale bilutstillingen i Detroit, men oppslagene i vår database for bruktbiler øker i takt med den generelle trafikken, legger redaktør Terje Ringen til.

-Den positive utviklingen fra årets første måned har fortsatt inn i februar, men med kun 28 dager blir det nok vanskelig å opprettholde trafikken fullt ut, avslutter Skallerud.

Powered by Labrador CMS