-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Dro til Kina for å se bilene vel av gårde:
Første sending Voyah Free på vei til Norge
Nå er de første 200 Voyah Free på vei mot Norge. Sjef for den importøren Electric Way, Torje Aleksander Sulland, er selv på plass for å overvåke lastingen
Den kinesiske elbilen ble lansert i Norge i juni, og er blitt godt mottatt av både anmeldere og publikum. Denne uka var de første 200 bilene klare for levering fra fabrikken i Wuhan, med ledelsen i Electric Way – det norske teknologiselskapet som har eksklusiv rettighet på import, distribusjon og salg i Norge – ringside.
– For oss har det vært viktig å være her av to årsaker. For det første å opprettholde og bygge videre på det unike og nære forholdet vi har fått til Voyah som produsent. Dernest – og ikke minst – å vise kundene i Norge at hele prosjektet er personlig for oss, og at vi selv er en garantist for leveringen og kvaliteten vi lover kundene, sier Torje Aleksander Sulland, CEO i Electric Way.
Transporten av Voyah-bilene, som er den første til Europa, har skapt stor oppmerksomhet i Kina. 35 journalister møtte opp for å se den norske delegasjonen sende første last av gårde.
– Dette er en viktig begivenhet for oss. Å sende det første partiet med biler til Norge og Europa, markerer at vi nå er klare til å konkurrere i det mest modne av alle internasjonale bilmarkeder. Det er også en mulighet for oss til å vise resten av verden hvor langt vi er kommet med hensyn til elbilteknologi, design og produksjonsstandard, sier Lu Fang, administrerende direktør i Voyah.
Salget av Voyah Free i Norge startet i juni, og bilene som nå er sendt fra Kina forventes å være klare til levering i november. Prisen for en standard, fullspekket bil er 719.000 kroner. Eneste tillegg er for noen av lakkfargene, vinterdekk og tilhengerfeste.
Bilen veier 2330 kilo, er knapt fem meter lang og to meter bred, og utstyrt med blant annet firehjulsdrift, luftdemping og 360 graders kamera som standard.
Motoren har en ytelse på 483 hk (360 kW) og estimert rekkevidde er på 500 kilometer (WLTP). Batteristørrelsen er på 106 kW (brutto) og ladekapasiteten er på 125 kW. Det gjør at bilen ved makslading når 80% fullt batteri på cirka 40 minutter.
Service og garanti ivaretas av Electric Way sine Voyah Service Point i samarbeid med MEKO. Importøren er en del av Sulland-gruppen med forhandlere i store deler av landet. Skadeverksted vil være i samarbeid med enkelte av Sullands verksteder.