-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Ny Hyundai-trio for Seoul
Det sier seg selv at det kan ikke være bilutstilling i Seoul uten at landets største produsent viser noe nytt. Hyundai stilte med tre.
Kanskje vi skal begynne med den største skuffelsen. H-1, som ikke minst norske forhandlere hadde ventet ivrig på. Bilen som kunne bli den nye HiAce. Greit nok, den by på mye, mer komfort, mer praktisk, mer plass enn forgjengeren, og enda flere varianter som frakter enten gods eller personer.
Bensin eller diesel. Svære skyvedører. Men også så ganske utrolig bakhjulsdrevet fremdeles. Det er liksom ikke det at Hyundai ikke kan bygge for- eller firehjulsdrift. Så i dette tilfelle er det åpenbart at de ikke har villet.
Hvilket igjen ganske enkelt betyr at selskapets monitoring-avdeling i Frankfurt, og alle deres europeiske filialer og forhandlere og importører, ikke har gitt klar nok beskjed.
Dermed blir jo FD stasjonsvogn en enorm opptur. Men ikke spesielt oppsiktsvekkende. FD heter nå, som de fleste vet, i30 og kommer til Norge som fem dørs hatch i september. Så en FD stasjonsvogn må nødvendigvis være stasjonsvognutgaven av i30, hvilket den er. Designet i Europa forresten.
Den tredje modellen hadde meget mer konsept over seg, selv om vi ikke skal se bort fra at dette blir den nye kupeen. Veloster het den her, og kodenavnet HND-3 forteller at dette er den tredje i en serie konsepter som i hvert fall resulterte i den nåværende kupeen.
Veloster (det underlige navnet er en sammenkobling av Velocity og Roadster) er selvfølgelig beregnet på Y-generasjonen (er ikke den død ennå, i Korea?) og på førstegangskjøpere i 20-årene.
La pressemeldingene si hva de vil – dette er et spennende resultat av det de driver med på designsenteret i Namyang og går hånd i hånd med Hyundais ønske om å jobbe seg nærmere premium-segmentene.