-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

ID.X Performance
Volkswagen flekser muskler
Volkswagen har i en årrekke hatt en entusiastsamling for GTI-fans. Nå har et nytt fenomen dukket opp, og i helgen fikk de se noe ingen andre har sett før dem.
De store GTI-samlingene i østerrikske Wörthersee har i årevis samlet tusenvis av entusiaster, men nå fins det også en gjeng elbil-entusiaster som har startet med årlige samlinger i Locarno i Sveits.
Volkswagen, inkludert de andre merkene i gruppen, har lang tradisjon med å vise konseptbiler for menigheten, og i år hadde de med seg en nyskapning basert på splitter nye ID.7 – bilen som i Norge skal friste Passat-kunder til å velge elbil når den kommer på markedet neste år.
ID.X Performance skal demonstrere at elbiler langt fra trenger å være kjedelige der den er utstyrt med to motorer som til sammen yter 558 hestekrefter og fordeler kreftene automatisk mellom de fire hjulene.
Bilen er senket med 60 mm og stivet opp. Den har fått utvidet sporvidde og 20-tommers «gateslicks» i 265-dimensjon. Og selvsagt røde calipere.
En rekke aerodynamiske karbon-detaljer skiller den fra standardmodellen, som en aggressiv front, sideskjørt og en markant hekkspoiler som sammen med diffusoren skal sørge for maksimalt marktrykk i høye hastigheter.
Innomhus finner vi sportsseter i karbonfiber med solid sidestøtte samt røde dekordetaljer som skal fremheve bilens sportslige egenskaper.
Bilen er en ren showmobil og det foreligger ifølge VW ingen produksjonsplaner. De har tidligere vist terrengbilen ID.XTREME basert på ID.4 GTX, og på IAA Mobility møtte vi forrige uke en elektrisk GTI.