-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS

Volkswagen ID.7
Nå er prisen for «nye Passat» klar
Volkswagen åpner nå for bestilling av ID.7, og merkets nye elektriske sedan lanseres «ferdig utstyrt» med en pris på kroner 549.900 (inkludert frakt og levering Oslo).
Vi har omtalt ID.7 som den elektriske arvtakeren til Passat. Passat er gått ut av den norske Volkswagen-porteføljen på vei mot at personbilmerket blir fullelektrisk allerede fra nyttår. Når det åpnes for bestilling av ID.7 i dag, er det med en spesiell kampanjepris knyttet til at Volkswagen i år markerer sitt 75-årsjubileum i Norge.
– ID.7 kombinerer plass, komfort og kvalitetsfølelse med en imponerende rekkevidde. Som den perfekte moderne familiebilen, gjør ID.7 75-årsfeiringen vår fremtidsrettet. Samtidig markerer den et annet jubileum, ti år etter at vi lanserte vår første elbil. ID.7 viser virkelig hvor langt vi er kommet på de årene, sier Rudi Sand, produktsjef for ID.7 hos Volkswagen personbil i Harald A. Møller AS.
Volkswagen ID.7 Pro kommer med en motor på 286 hk, og en netto batterikapasitet på 77 kWt som gir en WLTP-rekkevidde på 611 km på den modellen som nå kan bestilles. Den kan hurtiglades med inntil 170 kW, noe som kan lade batteriet fra 10 til 80 prosent på under en halvtime. Den nærmere fem meter lange bilen får et bagasjeromsvolum på hele 532 liter.
ID.7 Pro kan ha taklast og trekke tilhenger på opptil 1.000 kg. Viktige argumenter for norske kunder.
ID.7 Pro kommer med en lang liste over standardutstyr, som blant annet inkluderer 19-tommers metallfelger, en ny og 15 tommer stor infotainment-skjerm, adaptiv cruisekontroll, navigasjonssystem, 3-soners Air Care climatronic, ID. Light, AR Head-up Display, ryggekamera og elektronisk justerbare luftdyser.
Fra-prisen på kroner 549.900 inkluderer fra salgsstart også utstyrspakkene assistentpakke og eksteriørpakke. Det innebærer utstyrselementer som Travel Assist, Area View 360-graders områdevisning, elektrisk bakluke med sensorsstyring og dynamiske LED-Matrix frontlykter. Dette gjelder i en kampanjeperiode som skal vare ut september.
ID.7 er 496 cm lang, noe som er 17 cm lengre enn Passat og 30 cm lengre enn ID.4. Akselavstanden på 296 cm er 17 cm lengre enn Passat. Høyden er 153 cm og bredden uten speil er 186 cm.
– Volkswagen ID.7 blir vår største og mest eksklusive modell. Samtidig bidrar prisen til at dette er en familiebil innen rekkevidde for flere, sier Sand.
ID.7 som nå åpner for bestilling har et karosseri med lav luftmotstand og stor bakluke, og flere egenskaper som gjør modellen til en fullverdig arvtager etter merkets mest populære familiebil gjennom mange år, Passat. Siden vil det også komme en stasjonsvogn som du kan se på våre spionbilder.
– ID.7 blir en viktig bidragsyter for oss når vi fra nyttår utelukkende skal selge fullelektriske nye personbiler fra Volkswagen i Norge. Vi har en elbilportefølje som treffer bredt, ikke minst etter introduksjonen av ID.7, sier Sand.
ID.7 blir den femte elektriske personbilmodellen i ID.-familien til Volkswagen i Norge. Først ut var ID.3 i 2020, før familien er blitt utvidet med ID.4, ID.5 og ID.Buzz.
De første kundebilene er forventet å ankomme norske veier mot slutten av året.