-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lexus avduker sin nye elbil
Lexus har i dag presentert detaljer og bilder av sin kommende elbil – RZ 450e.
Vi fikk litt informasjon og noen diffuse bilder en uke før jul, men nå forteller Lexus åpent om bilen som skal bygges på den nye e-TNGA-plattformen utviklet i samarbeid mellom Toyota og Subaru.
Toyota og Subaru ligger foran Lexus i køen, og de har valgt litt ulike strategier. Toyota ønsker å dekke mest mulig av markedet med sin bZ4X og tilbyr bilen med både forhjuls- og firehjulsdrift med priser fra 399.900 kroner. Du finner data og priser her.
Subaru er prinsippfaste for å verne sitt gode rykte om unik fremkommelighet, så Solterra skal kun leveres med drift på alle fire. Prisene starter her på kr 479.000, og du kan se utvalget her.
Lexus legger seg på samme linje som Subaru – de tilbyr også bare firehjulsdrift, men byr på mer krefter. Totalt yter de to motorene 230 kW (313 hk) og maks dreiemoment er på 435 newtonmeter.
Null til hundre på 5,6 og toppfart på 160 dekker vel behovet for de fleste. Mer interessant er det nok at batteripakken på 71,4 kWt skal holde til en rekkevidde på «over 400 km» basert på WLTP-syklusen.
Og mens vi snakker data kan du jo like godt få målene: 4.805 x 4.895 x 1.635 over en akselavstand på 2.850 millimeter. Bagasjerom og vekt får vi ingen informasjon om i denne omgangen, men vi kan vel anta det er i samme område som en Solterra.
De første kundene får sine biler første kvartal 2023. Foreløpig sier ikke Lexus et ord om priser, men du kan trygt regne med at disse havner et stykke over de to andre modellene på plattformen. Lexus har jo premium-stempel de vet å utnytte.