-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Lexus gir forsmak på elbil
Selvsagt får ikke Toyota og Subaru være alene om å bygge på den nye e-TNGA-plattformen. Nå har Lexus sluppet bilder som gir et bedre inntrykk av hvordan deres utfordrer vil se ut.
Lexus lover engasjerende kjøreegenskaper når de skal bygge sin første elbil fra bunnen av.
Joda, de har allerede en elektrisk UX 300e, men den er ikke særlig konkurransedyktig i dagens marked med hensyn til rekkevidde og ladehastighet. Derfor haster det å få en «skikkelig» elbil på markedet.
Foreløpig er det sparsomt med tekniske detaljer om nye RZ, men Lexus vil utstyre bilen med «Direct 4» intelligent firehjulsdrift som balanserer effekten mellom akslene etter behov.
Bilen får selvsagt også «steer-by-wire» som Toyota bZ4X og Subaru Solterra. Det muliggjør bruk av et «avkuttet» ratt tilsvarende det som benyttes i fly i markeder hvor dette tillates.
De første skissene antyder at RZ får de fleste designtrekk overført fra konseptbilen LF-Z Electrified som vi omtalte i mars.
Den gang antydet Toyota en batteripakke på 90 kWt som skulle gi en rekkevidde på opp mot 60 mil. Til sammenligning får bZ4X og Solterra en batteripakke på 71,4 kWt.
Ladefart på 150 kW er ikke veldig imponerende, men maks ytelse på 400 kW og moment på 700 Nm høres ut som ytelser i sportsbilklassen. Så antyder de også en akstid på tre blank og toppfart på 200.
Bilen skal komme i salg i Europa mot slutten av neste år, så den ligger omtrent et halvår bak sine mer moderate familiemedlemmer i køen.