-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Lexus gir forsmak på elbil
Selvsagt får ikke Toyota og Subaru være alene om å bygge på den nye e-TNGA-plattformen. Nå har Lexus sluppet bilder som gir et bedre inntrykk av hvordan deres utfordrer vil se ut.
Lexus lover engasjerende kjøreegenskaper når de skal bygge sin første elbil fra bunnen av.
Joda, de har allerede en elektrisk UX 300e, men den er ikke særlig konkurransedyktig i dagens marked med hensyn til rekkevidde og ladehastighet. Derfor haster det å få en «skikkelig» elbil på markedet.
Foreløpig er det sparsomt med tekniske detaljer om nye RZ, men Lexus vil utstyre bilen med «Direct 4» intelligent firehjulsdrift som balanserer effekten mellom akslene etter behov.
Bilen får selvsagt også «steer-by-wire» som Toyota bZ4X og Subaru Solterra. Det muliggjør bruk av et «avkuttet» ratt tilsvarende det som benyttes i fly i markeder hvor dette tillates.
De første skissene antyder at RZ får de fleste designtrekk overført fra konseptbilen LF-Z Electrified som vi omtalte i mars.
Den gang antydet Toyota en batteripakke på 90 kWt som skulle gi en rekkevidde på opp mot 60 mil. Til sammenligning får bZ4X og Solterra en batteripakke på 71,4 kWt.
Ladefart på 150 kW er ikke veldig imponerende, men maks ytelse på 400 kW og moment på 700 Nm høres ut som ytelser i sportsbilklassen. Så antyder de også en akstid på tre blank og toppfart på 200.
Bilen skal komme i salg i Europa mot slutten av neste år, så den ligger omtrent et halvår bak sine mer moderate familiemedlemmer i køen.